74|
25632
|28.10.2015
НОВИНИ
САМО ВЪВ ФРОГ: Качински и Полша развалят сделката за МиГ-29
Сензационна новина научи Фрог нюз от свои източници. Евроскептична партия “Закон и справедливост” и Ярослав Качински, които спечелиха изборите в Полша, се канят да скъсат договора за ремонт на двигателите на българските МиГ-29. Така те ще удовлетворят исканията на работниците от ремонтните заводи, които ще останат без работа, ако спрат да получават части от Русия.
В същото време нашият кабинет прати за гласуване в парламента сключения договор с Полша от пишман военния министър Николай Ненчев.
Твърдението на нашите източници се потвъждава и от българският космонавт генерал Александър Александров. В българските медии той коментира "политическото" решение на ремонта на двигателите. Космонавтът обяснява сегашната и бъдещата схеми, като дава право на читателите сами да си направят изводите.Вижте:
"....Досега МО е работило директно с руския поизводител на изтребителите „МиГ-29", а именно с РСК"МиГ", която е 100% държавна фирма. Договорите бяха сключвани след договаряне по заявки от МО.
Полската схема обаче, е „по-елегантна". Там стои частна полска фирма, която има сключен договор с РСК"МиГ" и съответно с полските авиоремонтни заводи, които също са частни и получават поръчките си от МО на Полша. Така при поляците е „прекъсната" зависимостта от Русия, и в която схема се включваме и ние с подписването на Споразумението. Само че схемата ще продължи да работи не само за ремонта на двигателите, а и както видяхме от изказвания от ръководството на ВВС и МО се планира ново Споразумение за доставката на блокове, агрегати и всички други необходими резервни части. Така частни фирми ще ни правят доставките. А този, който трябва да носи отговорност, с ратифицирането на „Споразумението" от Народното събрание се измъква от нея.
В Словакия нещата са чисти, защото те са на тъй нареченото "абонаментно обслужване" от РСК"МиГ" при което фирмата-производител се грижи за боеспособността на самолетния парк и не се занимават с такива схеми.
Между другото, в полските ВВС има силни брожения, тъй като те имат нужда от много двигатели, но вече експлоатират няколко от най-новите двигатели за „МиГ-29", от които са във възторг и искат при ново закупуване да им бъдат доставени именно от тях. Проблемът е, че тях полските заводи не могат да ги пипнат, защото нямат абсолютно никаква документация за тях. А лобито на заводите в МО на Полша е толкова силно, че естествено „новите двигатели", които се купуват за ВВС са пак стари, за да се дава работа на тези заводи. Лошото е, че части от тях има вероятност да попаднат и в нашите двигатели.
Малко отклонение по повод манипулациите. Тревожен момент е, че отваряйки сайта на МО в отговора на въпроса на народния представител Велизар Енчев е написано, че относно информацията: „ако българските изтребители бъдат ремонтирани от Полша, руската страна ще снеме от тях отговорността за по-нататъшната им експлоатация", „в МО не са постъпвали никакви официални документи, които да я потвърждават". Смятам, че манипулация на медиите си тече, но е недопустимо това да става и по отношение на народните ни избраници.
Тук вече официално, не само в пресата, се отрича за полученото на 09.07.2015г. по дипломатически път чрез военното ни аташе в Москва писмо до Министъра на отбраната от Федералната служба за военнотехническо сътрудничество на Русия, която е най-висшестоящия орган на страната в тази област, касаещо липсата на лиценз на полската страна, различния обем на ремонта в Русия и Полша, безопасността на полетите в случай на полска намеса в двигателите и снемане на отговорността на Русия за експлоатацията на самолетите ни в този случай, а също и готовност за продължаване на сътрудничеството по поддръжката им. Именно това писмо, за получаването на което постоянно се отрича от МО, беше и поводът за изпращане на ново такова, но от генералния директор на РСК"МиГ" до Председателя на Комисията по отбрана в НС (с очакване пак да стигне до министъра, но не директно), знаейки, че пристигайки в деловодството на Народното събрание няма как да бъде скрито. Тук искам и официално да се извиня на ген. Михо Михов за причиненото му неудобство във връзка с получаването на това писмо, тъй като беше оплют за това, а то за него беше също изненада. Но знаейки, че всички военни пилоти ги боли за състоянието на оцелялата повече от 100 години българска военна авиация и в името на запазването и бяхме принудени да предприемем тази стъпка, след многократното отричане за съществуването на първото писмо, тъй като беше редно информацията да достигне до ръководството на страната, което да понесе в бъдеще отговорността за решенията си. Тук въпросите не са търговски, а касаят безопасността на полетите. В горецитирания отговор до г-н Енчев е написано буквално: „Имайте предвид, че отговорността за експлоатацията на българските самолети „МиГ-29" винаги е била и си остава отговорност единствено и само на собственика - българската държава чрез юридическото лице, в чието управление са". До сега обаче все се намираше решение, а от тук нататък как точно МО ще носи моралната и физическа отговорност за живота на летците? С какви пари се измерва техния живот?..."
Какво ли ще е решението на българския парламент?
Твърдението на нашите източници се потвъждава и от българският космонавт генерал Александър Александров. В българските медии той коментира "политическото" решение на ремонта на двигателите. Космонавтът обяснява сегашната и бъдещата схеми, като дава право на читателите сами да си направят изводите.Вижте:
"....Досега МО е работило директно с руския поизводител на изтребителите „МиГ-29", а именно с РСК"МиГ", която е 100% държавна фирма. Договорите бяха сключвани след договаряне по заявки от МО.
Полската схема обаче, е „по-елегантна". Там стои частна полска фирма, която има сключен договор с РСК"МиГ" и съответно с полските авиоремонтни заводи, които също са частни и получават поръчките си от МО на Полша. Така при поляците е „прекъсната" зависимостта от Русия, и в която схема се включваме и ние с подписването на Споразумението. Само че схемата ще продължи да работи не само за ремонта на двигателите, а и както видяхме от изказвания от ръководството на ВВС и МО се планира ново Споразумение за доставката на блокове, агрегати и всички други необходими резервни части. Така частни фирми ще ни правят доставките. А този, който трябва да носи отговорност, с ратифицирането на „Споразумението" от Народното събрание се измъква от нея.
В Словакия нещата са чисти, защото те са на тъй нареченото "абонаментно обслужване" от РСК"МиГ" при което фирмата-производител се грижи за боеспособността на самолетния парк и не се занимават с такива схеми.
Между другото, в полските ВВС има силни брожения, тъй като те имат нужда от много двигатели, но вече експлоатират няколко от най-новите двигатели за „МиГ-29", от които са във възторг и искат при ново закупуване да им бъдат доставени именно от тях. Проблемът е, че тях полските заводи не могат да ги пипнат, защото нямат абсолютно никаква документация за тях. А лобито на заводите в МО на Полша е толкова силно, че естествено „новите двигатели", които се купуват за ВВС са пак стари, за да се дава работа на тези заводи. Лошото е, че части от тях има вероятност да попаднат и в нашите двигатели.
Малко отклонение по повод манипулациите. Тревожен момент е, че отваряйки сайта на МО в отговора на въпроса на народния представител Велизар Енчев е написано, че относно информацията: „ако българските изтребители бъдат ремонтирани от Полша, руската страна ще снеме от тях отговорността за по-нататъшната им експлоатация", „в МО не са постъпвали никакви официални документи, които да я потвърждават". Смятам, че манипулация на медиите си тече, но е недопустимо това да става и по отношение на народните ни избраници.
Тук вече официално, не само в пресата, се отрича за полученото на 09.07.2015г. по дипломатически път чрез военното ни аташе в Москва писмо до Министъра на отбраната от Федералната служба за военнотехническо сътрудничество на Русия, която е най-висшестоящия орган на страната в тази област, касаещо липсата на лиценз на полската страна, различния обем на ремонта в Русия и Полша, безопасността на полетите в случай на полска намеса в двигателите и снемане на отговорността на Русия за експлоатацията на самолетите ни в този случай, а също и готовност за продължаване на сътрудничеството по поддръжката им. Именно това писмо, за получаването на което постоянно се отрича от МО, беше и поводът за изпращане на ново такова, но от генералния директор на РСК"МиГ" до Председателя на Комисията по отбрана в НС (с очакване пак да стигне до министъра, но не директно), знаейки, че пристигайки в деловодството на Народното събрание няма как да бъде скрито. Тук искам и официално да се извиня на ген. Михо Михов за причиненото му неудобство във връзка с получаването на това писмо, тъй като беше оплют за това, а то за него беше също изненада. Но знаейки, че всички военни пилоти ги боли за състоянието на оцелялата повече от 100 години българска военна авиация и в името на запазването и бяхме принудени да предприемем тази стъпка, след многократното отричане за съществуването на първото писмо, тъй като беше редно информацията да достигне до ръководството на страната, което да понесе в бъдеще отговорността за решенията си. Тук въпросите не са търговски, а касаят безопасността на полетите. В горецитирания отговор до г-н Енчев е написано буквално: „Имайте предвид, че отговорността за експлоатацията на българските самолети „МиГ-29" винаги е била и си остава отговорност единствено и само на собственика - българската държава чрез юридическото лице, в чието управление са". До сега обаче все се намираше решение, а от тук нататък как точно МО ще носи моралната и физическа отговорност за живота на летците? С какви пари се измерва техния живот?..."
Какво ли ще е решението на българския парламент?
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads