Реклама / Ads
1| 7428 |30.10.2015 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

"Лидл" отбелязва 60% ръст на клиентите за изминалите 5 години

.
По повод 5-та година от стъпването си на българския пазар, "Лидл България" оповести обобщени данни за постигнатите от веригата резултати от 2010 г. досега.
 

Освен 60% ръст на клиентите като цяло, "Лидл България" отбелязва и ръст на лоялните клиенти с 12% само за изминалите 9 месеца. Повишеното доверие на потребителите се допълва и от изнесените данни за качеството на обслужване и промяна в навиците на пазаруващите в "Лидл" българи. Един от тях е времето прекарано в пазаруване във веригата – средно 14 мин., с включено преминаване на каса, което пести време на клиентите. Друг показател е увеличението с 40% за изминалите 5 години на средния бон на клиентите на веригата.

 

„Ако в края на 2010 г. години "Лидл България" обслужваше клиенти колкото са жителите на един средно голям български град, пет години по-късно вече обгрижваме потребители, равняващи се на един от топ 7 градовете у нас”, сподели пред медиите изпълнителният директор на компанията г-жа Милена Драгийска – Денчева.

 

Със 78 работещи магазина в 41 града и над 1800 служители, "Лидл България" се нарежда и сред един от най-търсените работодатели у нас, като през следващите 18 месеца ще увеличи екипа си с още около 300 служители. Хората са една от най-важните инвестиции за компанията, затова и по нейни данни, заплащането във веригата е приблизително 60% по-високо от средното за страната и около 70% по-високо от средното за бранша. Освен чисто финансовите условия, ваучери за храна и плащане на пълен размер на осигуровките, компанията инвестира и в кариерното развитие на служителите си, чрез индивидуални програми за обучения и квалификации. Друг аспект на политиката за развитие на човешките ресурси на "Лидл България" е редовното участие на кариерни форуми в чужбина, в които целта е да се привлекат образовани млади българи, които да се върнат да работят в страната.

 

Отношението на "Лидл" към българското намира още няколко ключови изражения. Един аспект са постоянните и целенасочени усилия на компанията за подпомагане на българските производители. За изминалите 5 години освен, че са запазили отношенията със своите български доставчици, "Лидл България" са разширили съвместната си дейност с над 40% от тях в различни стокови категории, като всеки девети производител получава и шанс за експорт на стоките си извън България. Към момента компанията реализира износ на млечни продукти – кисели млека, сирена; свежи меса от най-високо позиционираната марка Deluxe, както и хляб и доспатска пъстърва за държави като Гърция, Словакия, Словения, Унгария и др.

 

През 2016 г. "Лидл България" стартира и специална програма, с която ще увеличи дела на българските стоки, предлагани в магазините от веригата.

Изнесени бяха и данни за развитието на някои от основните категории продукти. В сравнение с 2011 г., в момента най-голям ръст бележи сегмента зеленчуци, като повишението със 116% се дължи както на увеличение на оборотите, така и на по-голямото разнообразие на предлаганите стоки – над 100 продукта. Отчита се ръст и при плодовете с 24%, печивата  - с 23%, пресните меса – с 20%.

 

 „Българският потребител определено има афинитет към пресните продукти, което се доказва и от ръста на тези стокови категории”, разказа г-жа Милена Драгийска – Денчева, преди да покани присъстващите журналисти на сляпа дегустация на продукти, с които от компанията илюстрираха една от фазите на процеса за определяне на асортимента във веригата.

 

За изминалите 5 години компанията е реализирала близо 728 млн. лева инвестиции в земя, сгради и оборудване и е платила сумарно за периода 2010 – 2015 г. близо 270 млн. лева данъци към държавата. 7,3 млн. лева са вложени в инфраструктурни проекти в полза на обществото като облагородаяване на детски и спортни площадки, зелени площи и кръстовища.

 

На пресконференцията, Милена Драгийска-Денчева представи специално за 5-та годишнина на компанията безпрецедентната колекция „Невероятно“ на Лили Иванова. 65 песни в 5 компактдиска, подбрани от самата Лили Иванова, които ще се предлагат единствено в магазините на "Лидл" от 2 ноември.

 

За 2016 г.  от "Лидл България" обявиха, че основният фокус отново ще бъде насочен към качеството, а амбициите за следващите 5 години са компанията да се превърне в най-успешната верига за хранителни и нехранителни стоки в България.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 3| 5358 |19.05.2015 България с 0,9% дефлация за април, отбелязва Евростат . 1| 4904 |18.01.2015 Клиентите на ЧЕЗ са ползвали с 16,6% повече ток през декември преди Коледа . 2| 8263 |10.07.2014 Роберт Димитров: Успех имат тези, които следват клиентите си . 38| 7445 |20.06.2014 КТБ поиска надзор за защита на клиентите си

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads