Приключи ремонтът на виадукт „Елешница“ на „Хемус“
Виадуктът е с дължина 646 м и от въвеждането му в експлоатация през 1980 г. досега не са извършвани никакви ремонтни дейности по носещата конструкция на съоръжението, съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура”. Ремонтът започна в края на април поради дълбоки дупки във връхната конструкция на съоръжението и опасността от пътнотранспортни произшествия.
По време на строителните дейности движението се извършваше двупосочно в дясното платно в посока Варна. През септември и октомври т. г. бяха извършени 3 сложни операции за подмяна на главните греди на „Елешница“, което наложи спиране на движението в този участък от АМ „Хемус“. Поради влошеното експлоатационно състояние, установено след започване на ремонта, се наложи да бъдат демонтирани 3 стоманобетонни греди, всяка с тегло от 110 тона. Демонтажът на старите греди и монтажът на новите беше извършен с два крана с товароподемност 250 тона, които трябваше в пълен синхрон да спуснат и да издигнат краищата на гредите. На виадукта са изпълнени ремонтно-възстановителни дейности по лявото платно в посока София и долното строене на виадукта. Извършен е ремонт на главните греди и плочата между тях.
Ремонтирани са тротоарните конзоли, дилатационните фуги и отводнителите. Възстановени са бетоновите повърхности на стълбовете на съоръжението. Пътното платно е изцяло ремонтирано, премахнати са амортизираните съществуващи настилки, хидроизолация, стоманени предпазни огради и парапети. Положена е нова хидроизолация и два пласта плътен асфалтобетон. Съоръжението е с нова вертикална сигнализация и нова хоризонтална маркировка. Изпълнител на превантивния ремонт на съоръжението е „Автомагистрали“ ЕАД, по договора за текущ ремонт и поддържане на АМ „Хемус“ в областите София и Ловеч. Със завършването на ремонтно-възстановителните работи на виадукт „Елешница“ на АМ „Хемус“ приключват по-мащабните ремонтни дейности на автомагистралите „Хемус“ и „Тракия“ за тази година.
Моля, подкрепете ни.