14|
7136
|01.03.2016
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Ревизоро: Няма монопол, няма картел при горивата
В България има една голяма рафинерия и по-малки, заяви по НТВ депутатът от ПФ Емил Димитров-Ревизоро. Очевидно една малка рафинерия дава на бизнесмена Марешки бензин и той почти без печалба продава, за да нахрани народа с две риби и пет колонки, пошегува се той.
Когато в България има кризисна ситуация, има резерви, подчерта той. Дори, когато 25% не влязоха, никой не го разбра и усети. Кажете как с една колонка щяхте да нахраните България, попита той.
За какъв монопол говорим, попита Ревизоро. В момента по 3 пъти на ден се докладва какви са цените и се дават сведения на централата, каза той и отрече да има картел.
Очевидно от години нещо пречи на истинската конкуренция, каза по БТВ бившият икономически министър Трайчо Трайков. Ако имаме само една фабрика за сглобавяне на китайски коли, това не значи, че трябва да караме само скъпи китайски коли. Пазарът е либерализиран, следователно трябва да има конкуренция. Ако нещо бяга като патица и прилича на патица, значи е патица. Задачата на КЗК е да намери патицата. Истинска конкуренция се появява, когато някой намали цените с 20-тина ст, защото това е истинската цена, смята той. Оттук нататък няма какво да се крие и завоалира, трябва да се действа в интерес на обществото, каза Трайков.
Не се сравняват цени на едро и на дребно, а подобни цени на чуждестранни клиенти. Това дори не е основното. Рафинерията по-скоро има неконкурентни практики, противоречащи на пазарните правила. От рафинерията до дистрибуторите горивата не идват директно. Те се продават от рафинерията на друга фирма - Лукойл България, която винаги е на печалба, тя продава на дистрибутори, обясни Трайков. На всички им е изгодно да се настройват доброзорно по най-високите цени.
За какъв монопол говорим, попита Ревизоро. В момента по 3 пъти на ден се докладва какви са цените и се дават сведения на централата, каза той и отрече да има картел.
Очевидно от години нещо пречи на истинската конкуренция, каза по БТВ бившият икономически министър Трайчо Трайков. Ако имаме само една фабрика за сглобавяне на китайски коли, това не значи, че трябва да караме само скъпи китайски коли. Пазарът е либерализиран, следователно трябва да има конкуренция. Ако нещо бяга като патица и прилича на патица, значи е патица. Задачата на КЗК е да намери патицата. Истинска конкуренция се появява, когато някой намали цените с 20-тина ст, защото това е истинската цена, смята той. Оттук нататък няма какво да се крие и завоалира, трябва да се действа в интерес на обществото, каза Трайков.
Не се сравняват цени на едро и на дребно, а подобни цени на чуждестранни клиенти. Това дори не е основното. Рафинерията по-скоро има неконкурентни практики, противоречащи на пазарните правила. От рафинерията до дистрибуторите горивата не идват директно. Те се продават от рафинерията на друга фирма - Лукойл България, която винаги е на печалба, тя продава на дистрибутори, обясни Трайков. На всички им е изгодно да се настройват доброзорно по най-високите цени.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads