''Кеплер'' откри 9 обитаеми планети

|11.05.2016
''Кеплер'' откри 9 обитаеми планети

Телескопът ”Кеплер” на американската космическа агенция NASA е открил 1284 нови планети, което е най-голямата откривателска ”колекция” от този вид космически обекти. С откритията на ”Кеплер” броят на известните на науката планети е нараснал повече от два пъти, пише news.bg.

"Това ни дава надежда, че някъде там, около звезда много подобна на нашата, можем да открием нова Земя." - коментира Елън Стофан, ръководител на научен екип в NASA. Анализът към юли 2015 година показва, че телескопът е наблюдавал 4302 потенциални планети, като "статутът" на цитираните 1284 е потвърден със сигурност над 99%. За 1327 от обектите са необходими допълнителни изследвания. 707 от откритите космически тела са категоризирани към други астрофизически категории. Сред наблюдаваните от "Кеплер" обекти са и 984 космически тела, които са били открити преди започването на мисията, с помощта на други технически средства.

"Преди да заработи космическият телескоп "Кеплер" ние не знаехме колко често явление са екзопланетите в нашата галактика. Благодарение на "Кеплер" и на научната общност вече знаем, че планетите може да са повече от звездите." - казва Пол Херц, един от водещите изследователи в NASA. По думите му, това познание дава насоки за бъдещи мисии, които да приближат човечеството повече от когато и да било до откритието, че не сме сами във вселената. Около 550 от новооткритите планети имат скалиста повърхност, подобна на земната. 9 от тях обикалят в орбити, намиращи се в "обитаемата" за живот зона около своите звезди, в която е възможно наличието на вода в течно състояние. Още 21 планети са смятани за вероятни членове на същата специална група планети, в която е възможен живот според земните стандарти. "Кеплер" продължава да търси във вселената нови космически тела, подобни на родната ни Земя.

Класическа музика за работа и учене