Реклама / Ads
0| 4271 |17.05.2016 НОВИНИ

Шефът на БДЖ: Кризата в ”Товарни превози” в Европа пречи на приватизацията у нас

.
Владимир Владимиров
Има обективни фактори, които пречат на приватицията на ”Товарни превози”. Така изпълнителният директор на ”Холдинг БДЖ” Владимир Владимиров обясни поредния неуспешен опит за приватизация. Според него, причината не е това, че няма кандидат.
 
"Товарни превози" в цяла Европа са подложени на една много силна конкуренция поради една много проста причина: променя се структурата на индустрията. Сферата на услугите вози по-малко товари. Дори и самите индустрии поради технологичнотото си обновление започват да возят друг вид товари - много по-леки товари с много по-малки обеми. Това означава, че работата вече и друг тип и по-малко. Това означава и голяма конкуренция. За да бъдат печеливши товарните превози в Европа, вече е задължително да возят на много дълги разстояния. Пазарът в България е малък и разстоянията от тази гледна точка не са достатъчно дълги. Тежкото състояние, в което се намират повечето товарни превози в Европа, не им позволява да направят разширяване и да направят една инвестиция в България, това заяви пред БНТ Владимир Владимиров.

Според него всички останали причини са малко или повече спекулация. Включително и това, че могат да бъдат наложени запори поради това да бъде спряна приватизацията.

 

"Задълженията към тези, които потенциално могат да наложат запори, облигационерите по втория облигационен заем са 134 млн.лева вече, т.е. те са намалени. Ако се случи приватизацията, тези пари отиват директно при тях. Хипотетично, ако гледаме старата оценка от първия конкурс - 107 млн. лева, 134 млн. става пренебрежимо малък заемът. Не е това причината за това, че няма кандидат, посочи Владимиров.

Разговорите със синдикатите по отношение на "Товарни превози" били предизвикани от две неща: дали трябва да продължи привартизацията, след като няма явен интерес, а второто е, че имало много позитивни сигнали.

 

Към днешна дата общата задлъжнялост на "Холдинг БДЖ" е 458 млн. лева. Задълженията към банки са 245 млн. лева, т.е. почти 60% намаление. Загубите също са намалели през последната година от новия мандат на ръководството, изтъкна Владимиров.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 4084 |12.05.2016 Шефът на БДЖ обеща да няма съкращения в "Товарни превози" . 1| 4725 |11.05.2016 600 - 800 души ще бъдат съкратени от БДЖ ”Товарни превози” . 1| 4160 |03.05.2016 Марияна Христова: ТТИП ще блокира възможността ЕС да излезе от кризата . 0| 4599 |21.04.2016 Шефът на БФС не вдигал на Гриша Ганчев

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads