Откриха нова планета, годна за живот

|02.06.2016
Откриха нова планета, годна за живот

Учени откриха нова екзопланета, която би могла да поддържа човешки живот. Небесното тяло се нарича Кеплер-62ф и е на 1200 светлинни години от Земята.

Пригодността на планетата за човешки живот е базирана на нейната отдалеченост от звездата, което обикаля. Подходящото разстояние кара астрономите да вярват, че тя притежава необходимата комбинация от твърда, камениста повърхност и течни океани. Планетата също така е с около 40% по-голяма от Земята, пише научното издание "Сайънс алърт", цитира БНТ. Екзопланетата Кеплер-62ф носи името на мисията на НАСА „Кеплер“, която я открива през 2013 г. Тя обаче е открита като възможна за човешки живот след скорошни проучвания на университета в Калифорния, които разглеждат по-подробно орбитата на небесното тяло и вида атмосфера, която то може да има. След проведените проучвания американските учени са установили, че планетата е малко по-далеч от своята звезда, отколкото сме ние от нашата. Това означава, че атмосферата ще се нуждае от повече въглероден диоксид, за да поддържа необходимата температура, при която океаните са в течно състояние. Заради своята отдалеченост наблюдението на атмосферата на планетата е невъзможно. На базата на компютърни симулации обаче учените са установили, че съществуват множество атмосферни съединения, които позволяват повърхността да се затопли достатъчно, за да има течна вода на нея. „Това я прави силен кандидат за обитаема планета“, посочва Аомава Шилдс, водещ изследовател в проучването. За да може да има течна вода на повърхността на планетата е необходим толкова много въглероден диоксид, че атмосферата би била три до пет пъти по-гъста от тази на Земята. В момента само няколко десетки екзопланети (от открити до сега около 2300) се намират в т. нар. „обитаема зона“ около своите слънца, където е възможно да бъде поддържан живот.