ВМРО обясни за скандалната концесия за 141 млн.лв. в София

0

|

2816

|27.07.2016
ВМРО обясни за скандалната концесия за 141 млн.лв. в София
Карлос Контрера

Столичното ВМРО разпространи писмо до медиите, с разяснения около готвеното споразумение за отдаване на концесия на 16 линии от градския транспорт в София за 141 млн. лв. Очаква се предложението на общинския съветник от групата на ”Патриоти за София” Карлос Контрера да бъде разгледано в четвъртък на заседанието на Столичния общински съвет.


Публикуваме цялото писмо на ВМРО, което получихме на редакционната ни поща, без редакторска намеса:

Във връзка с публикувани материали, отразяващи предложение за споразумение към концесионен договор между Столична община и „МТК Гроуп“, изпращаме право на отговор от общинския съветник от „Патриоти за София – ВМРО и АТАКА“ Карлос Контрера, автор и вносител на доклада.

Право на отговор

Тъй като в средствата за информация по повод доклада за спогодба с „МТК Гроуп“, на който съм вносител, са направени твърдения, свързани със същността на доклада и с работата ми като съветник, държа да направя следните пояснения:

1. Спогодбата цели да уреди конкурс, който е приключил през 2008 г. и е потвърден от Върховния административен съд, т.е. конкурс има. Условията по конкурса, обаче, са по-различни от тези по спогодбата – вместо цена от 3,6 лв./км без ДДС се предлага цена от 3,00 лв./км без ДДС, транспортната задача от 6 млн. км е намалена на 5 879 000 км. Спечелилият конкурса се задължава да извърши обслужването с автобуси ЕВРО 6, а не с автобуси Евро 4, каквито са били изискванията през 2008 г. От тази гледна точка общественият интерес е защитен. Постига се уреждане на отношения, които са били висящи над 8 г., при това с параметри в интерес на Столична община.

2. Направените внушения за цени от 2,10 лв./км, 2,8 или 2,9 лв. не кореспондират с действителността и зад тях не стоят сериозни изчисления. Например, Столичен автотранспорт ЕАД (общинската фирма) вози на 3,08 лв./км. Т.е. предлаганата цена в спогодбата за „МТК Гроуп“ е дори по-ниска от тази на общинския превозвач. Между другото той в момента вози по тези линии на тази цена с автобуси на 20-30 г. По отношение на цената следва да отбележим, че само разходите за придобиване на автобусите, заплатите на персонала, застраховките и разходите за ГСМ (горива и смазочни материали) правят стойността на километър пробег повече от 2,9 лв./км.

3. Спогодбата предвижда в срок от 8 месеца след влизане в сила на договора по линиите да се пуснат нови рейсове ЕВРО 6 с вентилация и климатизация. Става дума за линии в северните райони, по които нови автобуси, ако не бъде сключена тази спогодба, едва ли ще бъдат пуснати в следващите 5-6 г.

4. Столична община ще реализира икономия от превоза – по 470 320 лв. на година, за срока на договора - 3 762 560 лв. Тези спестени средства могат да се насочат за инвестиции в транспорта по усмотрение на СО и СОС. Тук е редно да се каже, че в момента Общината плаща по-скъпо за обслужването на тези линии, а именно 3,08 лв./км.

5. Невярно е и твърдението, че Общината няма да може да прави промени в маршрутите и маршрутните разписания – напротив, това нейно право е регламентирано, отделно от това на всеки 3 м. се съгласуват експлоатационните планове. Има и клауза, че във връзка с ремонти, аварии или по целесъобразност СО има право да променя маршрутите.

6. Направените призиви към кмета на Столична община да спре, да блокира или да отложи доклада показват правна неграмотност – това не е в правомощията на кмета и той няма право да го стори. Решението е на Столичния общински съвет и отговорността за него се носи от докладчика/вносителя и Съвета. Кметът на общината няма правомощия да спира или забавя доклади на общински съветници.

Правя настоящите уточнения, защото една група хора, водени от незнайни и вероятно нечисти подбуди, усилено разпространяват полуистини. За техните действия вероятно се крият интереси, които не желаят северните райони на София да получат в рамките на 8-12 м. от разглеждането на доклада обслужване от нови автобуси по линиите на масовия градски транспорт.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

РЕКЛАМА

ТОП ФРОГ

Класическа музика за работа

ВРЕМЕТО

времето в София София

-3°

+6°

времето в София

лек полъх

времето в Бургас Бургас

-4°

+6°

времето в Бургас

лек полъх

времето в Варна Варна

-3°

+5°

времето в Варна

лек полъх

времето в Пловдив Пловдив

-5°

+7°

времето в Пловдив

лек полъх

времето в Ст. Загора Ст. Загора

-6°

+5°

времето в Ст. Загора

лек полъх

времето в Русе Русе

-5°

+5°

времето в Русе

лек полъх

FrogBook

РЕКЛАМА

БЛОГОВЕ

Bulgariaanalytica Bulgariaanalytica BulariaAnalytica.org е аналитичен проект на Центъра за Балкански и Черноморски Изследвания (ЦБЧИ) който цели да предоставя на своите читатели аналитична информация за България и региона и в областа на геополитиката, националната сигурност Илиян Василев Илиян Василев Автор е на множество статии и анализи по международни отношения, икономика, финанси, енергетика и енергийна сигурност. Иван Стамболов Иван Стамболов Аз съм наблюдател-аматьор. Не ви предлагам решения или изводи, а само показвам един възможен начин на мислене, който може би ще ви помогне да си ги направите сами. Мирослав Иванов Мирослав Иванов Казвам се Мирослав Иванов и се занимавам с финансова журналистика вече 10 години. Във всичките си текстове съм се стремял към две неща – качество и честност. Вярвам, че именно те карат читателите ти да те четат. Кулинарно  в кухнята с Йоана Кулинарно в кухнята с Йоана Сигурно вече си мислиш, че всичко, което правя е да стоя до печката, да разбърквам тенджери и тигани, да топя с пръст в тях и да присвивам очи, но, вярвай ми, не е така :) Мога хиляди неща! Литературата Днес Литературата Днес Мина доста време, в което бях решен да компилирам една кратка книга със съвети за писане, давани от големите майстори на словото, както и от критици и преподаватели по творческо писане. Бранимир Николов Бранимир Николов БГ Автоблог - Интересно за автомобилите Иво Инджев Иво Инджев Независим обзор на българското политическо пространство

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах