Учени откриха шести вкус

|07.09.2016
Учени откриха шести вкус

Учени от университета на Орегон доказаха, че хората могат да усещат шести вкус, характерен за богатите на въглехидрати храни, съобщи Сайънс алърт. Откритието не само добавя нов вкус към познатите досега пет - солено, сладко, кисело, горчиво и умами, но може и да обясни защо толкова обичаме съдържащите скорбяла храни.

Учените определят новия вкус като скорбялен - характерен за сложните въглехидрати, като тези в хляба, ориза и макароните.

Досега се смяташе, че хората не могат да разграничат вкуса на въглехидратите, защото те се разграждат много бързо и остава само вкусът на захарните молекули, които ги изграждат.

Екипът се надява да открие и рецепторите на езика, които улавят шестия вкус, съобщава БТА.
Учените са направили откритието, като са давали на доброволци съединения, блокиращи рецепторите за сладко, и съединение, спиращо ензима, който разгражда веригата на въглехидратите.