Хаос в БДЖ и МВР

1

|

6537

|07.02.2017
Хаос в БДЖ и МВР

След трагедията в Хитрино, МВР и жп дружествата лансират идеята за съвместни обходи на жп линиите с цел проверка на състоянието им. Тази поредна пиар акция всъщност е основно задължение на държавното предприятие НКЖИ. И би трябвало да се прави ежегодно от техни служители, назначени на длъжност кантонери.


След закриването на транспортна полиция през 2014 г. по времето на бившия шеф на МВР Цветлин Йовчев, в страната няма единна полицейска структура, която да противодейства на ежедневните посегателства и вандалски прояви върху железопътния транспорт. Охранителният състав беше пренасочен към жандармерията, като повечето от полицаите сега се използват за охрана на границата и за други масови мероприятия. Рядко се случва да опазват общественият ред и да извършват превантивна дейност в жп транспорта, каквото задължение имат по закон.

Разследването и разкриването на престъпления се пое от областните дирекции, които нямат опит как изобщо се бори криминалната и икономическата престъпност в жп транспорта. В ЕС, САЩ и Русия има специализирана полицейска структура по жп транспорт. В Изпълнителна агенция "Железопътна администрация, НКЖИ и БДЖ, контрол за безопасността на превозите и сигурността на железниците се изпълнява само на хартия. Бяха съкратени стотици работници на терен, за сметка на раздута администрация, която не знае за какво изобщо взима пари. Дирекции и отдели с десетки служители са ангажирани с някакви контролни функции по сигурността. Закони, десетки наредби, инструкции и правилници регламентират как следва да се извършва железопътния превоз, а още преди Хитрино обществото знаеше, че в железниците може да се случи всичко, защото властва хаоса и безнаказаност.

Липсата на качествен контрол от страна на транспортното министерство е установено и от ЕК. В тази връзка Комисията официално е информирала страната ни за стартирала процедура за нарушение № 2013/2076 по отношение неизпълнение на задължението ни за правилното транспониране на посочената директива. За да има развит и безопасен железопътен транспорт, трябва безкомпромисен контрол. Такъв, обаче в България липсва.

За ремонт и развитие на железниците от ЕС са преведени няколко милиарда евро. Толкова, колкото и за магистрали. Фирмите, които усвояват тези пари си остават само и единствено от кръга КОЙ. За рехабилитацията на жп инфраструктурата сме ви информирали нееднократно. Един километър строителство в нашата страна е в пъти по-скъпо и в пъти по-некачествено от това в Европа. В България жп транспорта е игнориран за сметка на тежкотоварния и автобусен транспорт. В ЕС е точно обратното-приоритет е железопътният превоз. Разликата идва оттам, че в България на власт виждаме ликвидатори. Наскоро предизборно Цветан Цветанов напомни, че при закриването на служба СОД в МВР, държавата е изгубила 20 млн. лв. годишно. Това добре, но защо по време на двугодишното управление на ГЕРБ тази дейност не беше възстановена?! Явно всичко си остава само на приказки.

 

Фрог нюз

КОМЕНТАРИ

РЕКЛАМА

РЕКЛАМА

Пьотър Чайковски

ВРЕМЕТО

времето в София София

+5°

+18°

времето в София

лек полъх

времето в Бургас Бургас

+4°

+17°

времето в Бургас

лек полъх

времето в Варна Варна

+3°

+12°

времето в Варна

лек полъх

времето в Пловдив Пловдив

+8°

+22°

времето в Пловдив

лек полъх

времето в Ст. Загора Ст. Загора

+3°

+9°

времето в Ст. Загора

лек полъх

времето в Русе Русе

+2°

+19°

времето в Русе

лек полъх

  • Pamporovo Freestyle Open

  • Pamporovo Freestyle Open

  • Pamporovo Freestyle Open

  • Pamporovo Freestyle Open

  • Pamporovo Freestyle Open

  • Pamporovo Freestyle Open

  • Pamporovo Freestyle Open

  • Pamporovo Freestyle Open

FrogBook

РЕКЛАМА

БЛОГОВЕ

Bulgariaanalytica Bulgariaanalytica BulariaAnalytica.org е аналитичен проект на Центъра за Балкански и Черноморски Изследвания (ЦБЧИ) който цели да предоставя на своите читатели аналитична информация за България и региона и в областа на геополитиката, националната сигурност Илиян Василев Илиян Василев Автор е на множество статии и анализи по международни отношения, икономика, финанси, енергетика и енергийна сигурност. Иван Стамболов Иван Стамболов Аз съм наблюдател-аматьор. Не ви предлагам решения или изводи, а само показвам един възможен начин на мислене, който може би ще ви помогне да си ги направите сами. Мирослав Иванов Мирослав Иванов Казвам се Мирослав Иванов и се занимавам с финансова журналистика вече 10 години. Във всичките си текстове съм се стремял към две неща – качество и честност. Вярвам, че именно те карат читателите ти да те четат. Кулинарно  в кухнята с Йоана Кулинарно в кухнята с Йоана Сигурно вече си мислиш, че всичко, което правя е да стоя до печката, да разбърквам тенджери и тигани, да топя с пръст в тях и да присвивам очи, но, вярвай ми, не е така :) Мога хиляди неща! Литературата Днес Литературата Днес Мина доста време, в което бях решен да компилирам една кратка книга със съвети за писане, давани от големите майстори на словото, както и от критици и преподаватели по творческо писане. Бранимир Николов Бранимир Николов БГ Автоблог - Интересно за автомобилите Иво Инджев Иво Инджев Независим обзор на българското политическо пространство

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах