Проектът на Пеевски за АМ ”Хемус” бил скъп, но пак той строи

4

|

7844

|18.02.2017
Проектът на Пеевски за АМ ”Хемус” бил скъп, но пак той строи
Лазар Лазаров

Тези поръчки / б.р. на Делян Пеевски и валентин Златев за АМ ”Хемус” бяха спрени разумно от премиера Борисов заради проекктантски недомислици. Проектите бяха луксозни и скъпи. Правим тунел, вместо да има повече отчуждения, да е по-дълъг проектът, да минем отстрани и продължим обекта. И е прагматично да се пита, защо е толкова скъпо като може да се направи по-евтино.


Така бившият шеф на АПИ Лазар Лазаров обясни, защо е бил спрян този проект. Но не обясни, защо през януари т.г.  бе прието решение  Певски пак ще строи магистралата.

Припомняме, че обединение между "Хидростой" на Велико Желев и дъщерните й "Пътстрой Бургас" и наскоро придобитата от компанията и свързвана с Делян Пеевски "Водстрой 98" ще строят близо десеткилометровата отсечка на "Хемус" между Ябланица и Боаза. От публикувания от Агенция "Пътна инфраструктура" протокол от 9 януари 2017 г. става ясно, че обединението "ХВП Ябланица" ДЗЗД между трите компании е спечелило търга за 9.3 км от аутобана.

Така на практика част от магистралата пак ще се изгражда от компании, свързвани с Делян Пеевски, въпреки че преди близо година търгът за "Хемус" бе спрян със скандал от премиера Бойко Борисов именно заради подозрения, че е спечелен от фирми на депутата на ДПС и изпълнителния директор на "Лукойл" Валентин Златев. Месеци по-късно поръчката бе пусната наново, но вече разбита на по-малки отсечки и със значително по-ниска сумарна цена.

Бившият шеф на АПИ разкритикува и твърденията на служебния премиер Герджиков по повод инцидента в тунел Ечемишка, че свършили работа за пет дни вместо за пет години. Според него тези изказвания се правят за извличане на политически дивиденти.

Тунелът "Ечемишка" и сега е опасен. Водата си тече и има опасност от срутване, коментира още Лазаров. "Не може трагедията в "Ечемишка" да се превръща в политическа атракция. Кой е виновен ще определят компетентите органи. Махането на една система за окачване на осветление, не единственото нещо. Трябва да се правят и други ремонтни дейности", поясни той.

По думите на Лазаров пътната система е недофинансирана от 20 г. Парите са насочени на друго място. От 1989 г. до 1999 г. инвестициите са почти нула. До тогава по пътищата вървяха други коли. Сега вече не може да се навака. 7 млрд. лв. са необходими, каза Лазаров.
За напускането му на АПИ, Лазаров заяви, че го е направил още с президентските избори, защото държавното дружество е било използвано в предизборната война. "По този начин се омаловажава работата на хиляди хора, аз не искам да участвам в това. Борисов направи толкова, колкото никой през последните 27 години и чест му прави, че се отказа от властта", заяви Лазаров, като допълни че няма да влиза в листите на ГЕРБ за предстоящите избори и няма намерение за се занимава с политика.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

РЕКЛАМА

РЕКЛАМА

Chris Cornell ”Fell On Black Days” Soundgarden Cover Live @ SiriusXM // Lithium

ВРЕМЕТО

времето в София София

+5°

+18°

времето в София

лек полъх

времето в Бургас Бургас

+4°

+17°

времето в Бургас

лек полъх

времето в Варна Варна

+3°

+12°

времето в Варна

лек полъх

времето в Пловдив Пловдив

+8°

+22°

времето в Пловдив

лек полъх

времето в Ст. Загора Ст. Загора

+3°

+9°

времето в Ст. Загора

лек полъх

времето в Русе Русе

+2°

+19°

времето в Русе

лек полъх

FrogBook

РЕКЛАМА

БЛОГОВЕ

Bulgariaanalytica Bulgariaanalytica BulariaAnalytica.org е аналитичен проект на Центъра за Балкански и Черноморски Изследвания (ЦБЧИ) който цели да предоставя на своите читатели аналитична информация за България и региона и в областа на геополитиката, националната сигурност Илиян Василев Илиян Василев Автор е на множество статии и анализи по международни отношения, икономика, финанси, енергетика и енергийна сигурност. Иван Стамболов Иван Стамболов Аз съм наблюдател-аматьор. Не ви предлагам решения или изводи, а само показвам един възможен начин на мислене, който може би ще ви помогне да си ги направите сами. Мирослав Иванов Мирослав Иванов Казвам се Мирослав Иванов и се занимавам с финансова журналистика вече 10 години. Във всичките си текстове съм се стремял към две неща – качество и честност. Вярвам, че именно те карат читателите ти да те четат. Кулинарно  в кухнята с Йоана Кулинарно в кухнята с Йоана Сигурно вече си мислиш, че всичко, което правя е да стоя до печката, да разбърквам тенджери и тигани, да топя с пръст в тях и да присвивам очи, но, вярвай ми, не е така :) Мога хиляди неща! Литературата Днес Литературата Днес Мина доста време, в което бях решен да компилирам една кратка книга със съвети за писане, давани от големите майстори на словото, както и от критици и преподаватели по творческо писане. Бранимир Николов Бранимир Николов БГ Автоблог - Интересно за автомобилите Иво Инджев Иво Инджев Независим обзор на българското политическо пространство

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах