2|
5793
|10.07.2017
НОВИНИ
Ослушват се за обезщетения на пострадалите хора от Хитрино
Пострадалите и близките на жертвите в Хиитрино водят колективен иск срещу компанията на стойност общо 5,2 млн. лв. Шуменският окръжен съд приема, че има достатъчно основания да се смята, че компанията носи отговорност за трагедията и позволява предварително обезпечение върху половината от претендираната сума.
Според адвоката на пострадалите Николай Димитров компанията "Булмаркет рейл карго" обаче не разполага със средства да обезщети пострадалите.
"Беше ни допуснато предварително обезпечение на иска във връзка с пострадалите и техните претенции към фирмата превозвач в размер на 2 600 000 лева. Когато преведохме в изпълнение обезпечителната заповед, се оказа че сметките на ответника са празни. Той не разполага с такава капиталова наличност... и материална база, каквато трябва да се намира в него, за да получи лиценз и да поддържа условията на тази лицензия. Неофициално служител на банка, която няма да назовавам, е отговорил по телефона, че са били налице достатъчно наличности да покрият запорното съобщение и в последствие от банката са отговорили, че е допусната грешка, който отговор е бил скрепен с писмено изявление, че такава наличност не се поддържа. Веднага сигнализирахме БНБ, около 10 пъти, но от БНБ ни отговориха, че при така подадените данни от нас, банката не намира основания да направи проверка", казва адвокат Димитров.
Управителят на "Булмаркет" Станко Станков от своя страна обясни, че компанията "Булмаркет рейл карго" оперира чрез своята компания майка още преди инцидента. По думите му, това не е свързано с исковете на пострадалите, а със структурата на бизнеса.
"Твърдението на такова обстоятелство не е вярно и то лесно се опровергава от един документ, наречен финансов отчет. В него се вижда, че всички приходи за 2016 година са 26 млн. лв., а печалбата преди данъци е 2,5 млн. лв.", отговаря на обвиненията Николай Киряков, адвокат на "Булмаркет".
На въпрос дали тези пари ги има в наличност той отговаря: "Трябва да имаме предвид, че авторите на такива твърдения всъщност са страна в един исков процес и процесуалния интерес не позволява бъдат коментиране такива теми в дълбочина".
"Може би са направили някакъв механизъм, прехвърлени парични средства извън страната, където не са обект на запорните съобщения или са цедирали част от своите вземания към други лица", смята адвокатът на потърпевшите.
На директен въпрос към дружеството дали ще платят, ако съдът отсъди окончателно, че са виновни, те отговориха: "В обобщение дружеството има възможност да изплати отсъдените обезщетения".
Същото уверява и управителят на "Булмаркет" Станко Станков. Компанията обаче настоява, че не високата скорост е главната причина за катастрофата. Те разполагали с експертизи в тази подкрепа.
Според тях основната грешка на държавата била, че е допуснала функционирането на така необезпечена фирма.
От Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" са отговорили, че няма пропуски в даването на лиценз на компанията, а държавата няма отговорност да следи за текущото финансово състояние на лицензираното дружеството.
"Беше ни допуснато предварително обезпечение на иска във връзка с пострадалите и техните претенции към фирмата превозвач в размер на 2 600 000 лева. Когато преведохме в изпълнение обезпечителната заповед, се оказа че сметките на ответника са празни. Той не разполага с такава капиталова наличност... и материална база, каквато трябва да се намира в него, за да получи лиценз и да поддържа условията на тази лицензия. Неофициално служител на банка, която няма да назовавам, е отговорил по телефона, че са били налице достатъчно наличности да покрият запорното съобщение и в последствие от банката са отговорили, че е допусната грешка, който отговор е бил скрепен с писмено изявление, че такава наличност не се поддържа. Веднага сигнализирахме БНБ, около 10 пъти, но от БНБ ни отговориха, че при така подадените данни от нас, банката не намира основания да направи проверка", казва адвокат Димитров.
Управителят на "Булмаркет" Станко Станков от своя страна обясни, че компанията "Булмаркет рейл карго" оперира чрез своята компания майка още преди инцидента. По думите му, това не е свързано с исковете на пострадалите, а със структурата на бизнеса.
"Твърдението на такова обстоятелство не е вярно и то лесно се опровергава от един документ, наречен финансов отчет. В него се вижда, че всички приходи за 2016 година са 26 млн. лв., а печалбата преди данъци е 2,5 млн. лв.", отговаря на обвиненията Николай Киряков, адвокат на "Булмаркет".
На въпрос дали тези пари ги има в наличност той отговаря: "Трябва да имаме предвид, че авторите на такива твърдения всъщност са страна в един исков процес и процесуалния интерес не позволява бъдат коментиране такива теми в дълбочина".
"Може би са направили някакъв механизъм, прехвърлени парични средства извън страната, където не са обект на запорните съобщения или са цедирали част от своите вземания към други лица", смята адвокатът на потърпевшите.
На директен въпрос към дружеството дали ще платят, ако съдът отсъди окончателно, че са виновни, те отговориха: "В обобщение дружеството има възможност да изплати отсъдените обезщетения".
Същото уверява и управителят на "Булмаркет" Станко Станков. Компанията обаче настоява, че не високата скорост е главната причина за катастрофата. Те разполагали с експертизи в тази подкрепа.
Според тях основната грешка на държавата била, че е допуснала функционирането на така необезпечена фирма.
От Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" са отговорили, че няма пропуски в даването на лиценз на компанията, а държавата няма отговорност да следи за текущото финансово състояние на лицензираното дружеството.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads