Реклама / Ads
7| 8781 |21.07.2009 АРТ ДЖУНГЛА

Чалга-културата - българска специфика

.
предупреждение от анти-чалга организацията
„Българският медиен пейзаж е доминиран от бизнес интереси. А неясната собственост е сред големите проблеми на бранша”, казва журналистът Дирк Фьоргер от германската фондация "Конрад Аденауер" в разговор с А. Ненкова.
 

назаем от Дойче Веле

Антоанета Ненкова разговаря с Дирк Фьоргер за развитието на медиите през последните години, не само в Югоизточна, но и в Западна Европа:

Д. Фьоргер: През последните години качеството и ефективността на традиционните масмедии намалява навсякъде по света. Интернетът като медия и като дял от рекламата нараства бързо. Това е факт и за медийния пазар в Германия. През последните години във Федералната република ефективността на телевизията спада, поради голямо пренасищане и фрагментирана аудитория. Младите не гледат новини. Телевизията привлича с предавания от типа риалити или с кастинг-шоута.

А. Ненкова: Такъв е медийният пейзаж в Германия. А каква е спецификата на медийната среда в България?

Д. Фьоргер: Чалга-културата е сред българските медийни специфики. Телевизията привлича с чалга, пресата в България става все по-булевардна в последните години. Но най-големият проблем е неясната собственост на българските медии. В Германия е ясно кой притежава частните медии, въпреки че винаги има "тайни кръстосани връзки". Невъзможно е да се прави разследваща журналистика в медии със съмнителна собственост. Затова и журналистиката, която се прави в България, изкривява представата за политика и икономика. Българските репортери често смесват собствените представи за нещата с независимата оценка, а текстове на пи-ари заменят журналистическите. Може би заради всичко това българските медии не се вземат на сериозно.

А. Ненкова: Каква е ролята на медиите в Германия?

Д. Фьоргер: В Германия медиите са реална четвърта власт. Медиите трябва да се поддържат една друга. Нито един съдия или политик не би издържал на натиска - всяка сутрин или всяка вечер от страниците на вестниците или от ефира да се казва, че е постъпил нередно. И това трябва да се прави от всички медии за по-дълъг период от време. Да се повтаря и обяснява на обществото. Най-силното оръжие, което имат журналистите, е да показват и казват нещата такива, каквито са. Ако българските медии искат статута на четвърта власт, трябва да са единни.

Д-р Дирк Фьоргер е роден в град Кобленц, провинция Райнланд-Пфалц. От началото на 2007 година е ръководител на Медийна програма за Югоизточна Европа на Фондация "Конрад Аденауер''. Със стаж като журналист и като специалист в сферата на "Връзките с обществеността". Бил е говорител на Съюза на гepманските производители на комуникационни мрежи и медиен съветник. Дирк Фьоргер бе един от лекторите на семинар за български журналисти, организиран в началото на месеца в Копривщица.
(ДВ)
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 12| 10352 |18.07.2009 Васил Левски: Цели сме изгорели от парене и пак не знаем да духаме . 4| 7007 |16.07.2009 Честват Яворов край едноименните му скали . 1| 6695 |15.07.2009 Facebook става киногерой . 9| 38609 |25.01.2013 Владимир Висоцки и любовите му

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads