Над 10 институции се грижат за безопасността на пътищата, а войната продължава
Затова настояват една агенция да контролира работата.
Сред държавните институции водеща е Министерството на транспорта, което предлага Закона за движение по пътищата, в момента пише напълно нов. Към министерството е Държавната автомобилна инспекция, която отговаря за шофьорските изпити и за изправността на автомобилите, които се движат по пътищата.
Заблуда е, че за безопасността по пътищата отговаря само МВР. Оказва се, че МВР отговаря само за поведението на шофьорите.
„Имаме недостатъчен и неефективен контрол – това е МВР. Имаме недостатъчно добро взаимодействие между Спешната помощ и останалите институции, когато се налага", заяви пред bTV експертът и бивш началник на КАТ Богдан Милчев.
Министерството на отбраната регистрира военната техника, която се придвижв апо пътищата. Земеделското – за земеделската и превозващата храни.
Министерството на правосъдието има отношение към законодателството и Закона за административните наказания и нарушения.
"Министерството на финансите, имаме една институция НАП, която отговаря за събирането на глобите", допълни Богдан Милчев.
Разпръснатата отговорност води до грешни изводи и анализи на причините за катастрофите.
„Последният ни пресен пример на магистрала „Тракия” – едната институция каза пушекът е проблемът, другата, че е мъгллата, след това казаха, че и двете са повлияли. Получва се колективна безотговорност”, коментира още Богдан Милчев.
„Разликата в статистиката, която се получава от ранените при ПТП, която беше подадена от Министерството на здравеопазването и тази статистика, която беше подадена от КАТ – разминаването е 50%, каза Настимир Ананиев, председател на транспортната комисия в 43-то НС.
Според статистиката възможността да загинеш в България при ПТП е два пъти по-голяма, отколкото в ЕС, а щетите за държавата от катастрофи се равняват годишно на милиард и 800 милиона лева.
Моля, подкрепете ни.