0|
6713
|11.08.2017
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Поръчки за 1.3 млрд. лв. са спрени на пауза
Големите и важни проекти у нас никога не се случват лесно. На Националната компания ”Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) например и отне почти година, за да подготви тръжната документация за дългоочакваната модернизация на жп участъците Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември.
Поради което обществените поръчки за избор на изпълнители на обща стойност 1.3 млрд. лв. бяха пуснати едва през юли. Конкурсите обаче вече са блокирани със жалби в Комисията за защита на конкуренцията и е повече от сигурно, че няма да се реализират според графиците и плановете.
Конкретно търгът за отсечката Елин Пелин - Костенец е за 1.024 млрд. лв. (без ДДС), което го прави най-голямата държавна поръчка за последните години. Процедурата е блокирана от "Инженеринг груп 04" на Пламен Тенев, но какви точно са претенциите на компанията не става ясно, тъй като КЗК не публикува пълния текст на жалбите. От регистъра й все пак се вижда, че вече е образувано производство и когато по него се вземе решение, ще разберем и какви са били съответните доводи.
Другият конкурс, чийто бюджет е 361.4 млн. лв., се оспорва от "Интерпром" на Калоян Теодосиев. По този казус антимонополистите още не са решила дали ще образуват производство, защото в жалбата е имало пропуски, и сега е дадено време за тяхното отстраняване, пише още Банкеръ.
Любопитното е, че двамата жалбоподатели, известни най-вече с работата си по ВиК проекти, не са съвсем непознати един на друг. Те са били партньори в обединението "Костинброд Констръкшън Груп 99", което е било създадено за доизграждане и модернизация на ВиК мрежата в Костинброд. Също така са участвали в строителството на части от софийското метро. "Инженеринг груп 04" работи по трасето до Бизнес парка, а "Интерпром" изгражда участъка от бул. "Джеймс Баучер" до "Хладилника". При тези дейности въпросните фирми са си партнирали с "Биас-М", Джи Пи груп" и "Станилов".
Що се отнася до самите жп проекти, 51-километровата отсечката между Елин Пелин и Костенец ще се изгражда на три части. Най-мащабно и скъпо ще е строителството на първите 20 км, оценявано на 554.131 млн. лв. без ДДС. То включва направата на нова гара Елин Пелин, спирка "Побит камък", разделен пост Вакарел и връзката му до едноименната гара. Оскъпяването идва от поредицата технически съоръжения - най-вече двата тунела с обща дължина над 15 км с евакуационни площадки към тях, осем моста и естакади, 11 водоскока, пътен надлез и подлез, реконструкция на 26 пресичания на жп линията с друга инфраструктура, както и отводнителни съоръжения - канали, дренажни системи и т.н. Вторият участък също е 20 км, но ще струва 116.154 млн. лева. По него се предвижда изграждането на спирка Веринско, гара Ихтиман и спирка Стамболово, както и на четири надлеза, три моста, 39 водоскока и т.н. Последните 11 км пък ще излязат над 354 млн. лв., тъй като обхващат цели осем тунела, 13 моста и виадукти, девет водоскока и други. Срокът за изпълнение е 72 месеца след приключване на търга за първата - най-сложна позиция. За втория лот са предвидени 48 месеца, а за последния - до 66 месеца.
Рехабилитацията на жп линията от Костенец до Септември, с дължина 24.5 км, включва три нови тунела, три пътни надлеза и един подлез, 23 моста и виадукта, пешеходен мост и две пасарелки, шумозащитни съоръжения. Строителството трябва да приключи за 60 месеца.
След изпълнението на всички операции пътническите влакове от София до Бургас ще могат да се движат със скорост 160 км/ч, а товарните композиции - със 120 км в час.
Конкретно търгът за отсечката Елин Пелин - Костенец е за 1.024 млрд. лв. (без ДДС), което го прави най-голямата държавна поръчка за последните години. Процедурата е блокирана от "Инженеринг груп 04" на Пламен Тенев, но какви точно са претенциите на компанията не става ясно, тъй като КЗК не публикува пълния текст на жалбите. От регистъра й все пак се вижда, че вече е образувано производство и когато по него се вземе решение, ще разберем и какви са били съответните доводи.
Другият конкурс, чийто бюджет е 361.4 млн. лв., се оспорва от "Интерпром" на Калоян Теодосиев. По този казус антимонополистите още не са решила дали ще образуват производство, защото в жалбата е имало пропуски, и сега е дадено време за тяхното отстраняване, пише още Банкеръ.
Любопитното е, че двамата жалбоподатели, известни най-вече с работата си по ВиК проекти, не са съвсем непознати един на друг. Те са били партньори в обединението "Костинброд Констръкшън Груп 99", което е било създадено за доизграждане и модернизация на ВиК мрежата в Костинброд. Също така са участвали в строителството на части от софийското метро. "Инженеринг груп 04" работи по трасето до Бизнес парка, а "Интерпром" изгражда участъка от бул. "Джеймс Баучер" до "Хладилника". При тези дейности въпросните фирми са си партнирали с "Биас-М", Джи Пи груп" и "Станилов".
Що се отнася до самите жп проекти, 51-километровата отсечката между Елин Пелин и Костенец ще се изгражда на три части. Най-мащабно и скъпо ще е строителството на първите 20 км, оценявано на 554.131 млн. лв. без ДДС. То включва направата на нова гара Елин Пелин, спирка "Побит камък", разделен пост Вакарел и връзката му до едноименната гара. Оскъпяването идва от поредицата технически съоръжения - най-вече двата тунела с обща дължина над 15 км с евакуационни площадки към тях, осем моста и естакади, 11 водоскока, пътен надлез и подлез, реконструкция на 26 пресичания на жп линията с друга инфраструктура, както и отводнителни съоръжения - канали, дренажни системи и т.н. Вторият участък също е 20 км, но ще струва 116.154 млн. лева. По него се предвижда изграждането на спирка Веринско, гара Ихтиман и спирка Стамболово, както и на четири надлеза, три моста, 39 водоскока и т.н. Последните 11 км пък ще излязат над 354 млн. лв., тъй като обхващат цели осем тунела, 13 моста и виадукти, девет водоскока и други. Срокът за изпълнение е 72 месеца след приключване на търга за първата - най-сложна позиция. За втория лот са предвидени 48 месеца, а за последния - до 66 месеца.
Рехабилитацията на жп линията от Костенец до Септември, с дължина 24.5 км, включва три нови тунела, три пътни надлеза и един подлез, 23 моста и виадукта, пешеходен мост и две пасарелки, шумозащитни съоръжения. Строителството трябва да приключи за 60 месеца.
След изпълнението на всички операции пътническите влакове от София до Бургас ще могат да се движат със скорост 160 км/ч, а товарните композиции - със 120 км в час.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads