0|
3875
|16.08.2017
НОВИНИ
Facebook шпионира конкурентите си
С помощта на вътрешната база данни и извадка с активността на потребителите на мобилни приложения, инженерите на Facebook са научили за забавянето на ръста на аудиторията на месинджъра Snapchat. Преди това Instagram, която е собственост на компанията на Марк Зукърбърг, зае от Snapchat една от неговите фирмени функции – „история“.
За това съобщава The Wall Street Journal, позовавайки се на собствени източници.
Основният „доставчик“ на аналитична информация за Facebook е израелския стартъп Onavo, разработващ мобилни приложения за отчети, анализи и оптимизация на уеб-трафика, закупен от социалната мрежа през 2013 година. Така, благодарение на безплатното приложение за защита на личните данни Onavo Protect, което се ползва от около 24 милиона потребители на мобилни устройства, Facebook следи действията на конкурентите и внедряването на собствени решения, пише още Kaldata.
Експерти от най-популярната социална мрежа получават и анализират статистически данни, относно това, какви приложения са най-търсени от собствениците на смартфони, колко потребители на конкретни приложения са мъже и жени и се намират в една или друга страна и т.н. Освен това, социалната мрежа може да разбере колко снимки и постове средно получават „лайкове“ от потребителите.
И това събиране на информация не е незаконно, тъй като действията на Facebook не са в противоречие с потребителския договор, съдържащ пункт за събиране и предаване на статистики от трети компании. Трябва да се отбележи, че под понятието „събиране и предаване на статистика“ попада и получаване на усреднени данни за поведението на потребителите като цяло, а не за шпионаж на лична информация за дадено лице.
Основният „доставчик“ на аналитична информация за Facebook е израелския стартъп Onavo, разработващ мобилни приложения за отчети, анализи и оптимизация на уеб-трафика, закупен от социалната мрежа през 2013 година. Така, благодарение на безплатното приложение за защита на личните данни Onavo Protect, което се ползва от около 24 милиона потребители на мобилни устройства, Facebook следи действията на конкурентите и внедряването на собствени решения, пише още Kaldata.
Експерти от най-популярната социална мрежа получават и анализират статистически данни, относно това, какви приложения са най-търсени от собствениците на смартфони, колко потребители на конкретни приложения са мъже и жени и се намират в една или друга страна и т.н. Освен това, социалната мрежа може да разбере колко снимки и постове средно получават „лайкове“ от потребителите.
И това събиране на информация не е незаконно, тъй като действията на Facebook не са в противоречие с потребителския договор, съдържащ пункт за събиране и предаване на статистики от трети компании. Трябва да се отбележи, че под понятието „събиране и предаване на статистика“ попада и получаване на усреднени данни за поведението на потребителите като цяло, а не за шпионаж на лична информация за дадено лице.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads