10|
12812
|13.12.2017
АКТУАЛНО
Фрогоко: Премиерът Борисов пак захапа военното министерство и самолетите му
Искам да се съберем с военния и с финансовия министър най-скоро, защото се оказва, че има много голям дисбаланс през годините в парите, които са отпускани за трите рода войски. Нещо повече – купени са 12 „Кугър“-а, транспортни хеликоптери. Повтарям, транспортни. В изправност да летят днес са четири.
Така са купувани – нито поддръжка, нито е смятано колко пари ще струват… Това казва премиерът Борисов, коментирайки разходите в армията.
И не мога да си обясня, министър Радев, защо са 12 транспортни хеликоптера! После, три „Пантер“-и – пак хеликоптери и пак транспортни, и три „Спартан“-а – самолети, но също транспортни. Сиреч 98-99 процента… колко, Радев, процента от бюджета за техника на отбрана през годините отива за авиация? От 12 „Кугър“-а, понеже не се поддържат, скъпа е поддръжката, защото не е достатъчно само да ги платим, осем не летят. Но и на никой не му прави впечатление, че не летят, защото те нямат функции. И трите „Спартан“-а на 31 декември спират да летят, а сега лети само един от тях. Това ми докладва Каракачанов днес след направената от него проверка, коментира премиерът.
Никой не можа да ми обясни от военните защо само транспортни средства и само за авиацията е отишла такава огромна сума от бюджета на държавата. Второ, след като имаме 12 такива най-съвременни хеликоптери, от които осем са на земята и не летят, дали да не помислиш, Ананиев, да вземем от тях да предислоцираме два или три към здравеопазването – да ги оборудваме и при катастрофи, аварии и бедствия реално да вършат някаква работа, защото те са на огромни цени, а така си седят. Но така или иначе, Горанов, ми се иска до края на годината да подпишем договори за поддръжка, да платим поне по това, което имаме. Защото всеки ден слушам още нови самолети да купуваме, а никъде и никой не говори за поддръжката колко ще струва след това. Най-вероятно по същия начин ще останат на летищата да си стоят така, както „Спартан“-ите и хеликоптерите. Затова, да видим какви са ни възможностите и до края на годината да се направи. Както и за ремонта на сградите в поделенията, това, което армията заслужава. Пак повтарям, искам да направите сметка и да убедите – не само мен, а и колегите си – защо само за авиация и то транспортна авиация? За сухопътните войски какво предвиждаме? Какво е предвидено ...., каза още Бойко Борисов.
Венният министър Красдимир Каракачанов коментира Проекта на Постановление за одобряване на допълнителни разходи по бюджета на Министерството на отбраната за 2017 г. Той каза, че проектът е изготвен с цел осигуряване на допълнителните разходи в размер на 19 милиона 900 хиляди лева по бюджета на Министерството на отбраната за 2017 година в съответствие с Решение №231 от 2016 година на Министерския съвет – проект за инвестиционен разход, осигуряване на летателна годност за самолетите МиГ-29, който е с времеви обхват 2016-2017 година, тоест това е по бюджета на Министерството на отбраната.
Появи се и нова идея - армейски вертолети стават линейки.Според Борисов Според част от възстановените вертолети биха могли да бъдат използвани за нуждите на Спешната помощ.
И не мога да си обясня, министър Радев, защо са 12 транспортни хеликоптера! После, три „Пантер“-и – пак хеликоптери и пак транспортни, и три „Спартан“-а – самолети, но също транспортни. Сиреч 98-99 процента… колко, Радев, процента от бюджета за техника на отбрана през годините отива за авиация? От 12 „Кугър“-а, понеже не се поддържат, скъпа е поддръжката, защото не е достатъчно само да ги платим, осем не летят. Но и на никой не му прави впечатление, че не летят, защото те нямат функции. И трите „Спартан“-а на 31 декември спират да летят, а сега лети само един от тях. Това ми докладва Каракачанов днес след направената от него проверка, коментира премиерът.
Никой не можа да ми обясни от военните защо само транспортни средства и само за авиацията е отишла такава огромна сума от бюджета на държавата. Второ, след като имаме 12 такива най-съвременни хеликоптери, от които осем са на земята и не летят, дали да не помислиш, Ананиев, да вземем от тях да предислоцираме два или три към здравеопазването – да ги оборудваме и при катастрофи, аварии и бедствия реално да вършат някаква работа, защото те са на огромни цени, а така си седят. Но така или иначе, Горанов, ми се иска до края на годината да подпишем договори за поддръжка, да платим поне по това, което имаме. Защото всеки ден слушам още нови самолети да купуваме, а никъде и никой не говори за поддръжката колко ще струва след това. Най-вероятно по същия начин ще останат на летищата да си стоят така, както „Спартан“-ите и хеликоптерите. Затова, да видим какви са ни възможностите и до края на годината да се направи. Както и за ремонта на сградите в поделенията, това, което армията заслужава. Пак повтарям, искам да направите сметка и да убедите – не само мен, а и колегите си – защо само за авиация и то транспортна авиация? За сухопътните войски какво предвиждаме? Какво е предвидено ...., каза още Бойко Борисов.
Венният министър Красдимир Каракачанов коментира Проекта на Постановление за одобряване на допълнителни разходи по бюджета на Министерството на отбраната за 2017 г. Той каза, че проектът е изготвен с цел осигуряване на допълнителните разходи в размер на 19 милиона 900 хиляди лева по бюджета на Министерството на отбраната за 2017 година в съответствие с Решение №231 от 2016 година на Министерския съвет – проект за инвестиционен разход, осигуряване на летателна годност за самолетите МиГ-29, който е с времеви обхват 2016-2017 година, тоест това е по бюджета на Министерството на отбраната.
Появи се и нова идея - армейски вертолети стават линейки.Според Борисов Според част от възстановените вертолети биха могли да бъдат използвани за нуждите на Спешната помощ.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads