Реклама / Ads
9| 19854 |14.09.2009 ЪNDERGROUND

Скандалът с новото лого на БТК и „Вивател” набира скорост

.
Грандиозен международен скандал се задава заради новата марка „Виваком”, която обединява досегашните БТК и „Вивател”.
 


Едноименната италианска фирма, заниманаща се с уеб дизайн и интернет от 20 години вече била потърсена от българска адвокатска кантора, специализирана в работа с фирми и граждани от Италия, за да представляват интересите им при евентуална съдебна защита на интересите на „Виваком” - Италия. Сред клентите на компанията са известни марки като: Bolton Group, Comoli & Ferrari, IpWorld, MCA-VENEZIA, Microsoft – MSN, Nestlè Purina, Rio Mare наред с още около 40 небезизвестни на италианския пазар имена.

Припомняме, че ден, след като БТК и "Вивател" обявиха, че прекръстват обединението си на "Виваком" (https://vivacom.bg/) и сменят логото си, в интернет-чатове и форуми се появи линк към страницата на едноименната компания "Виваком" (https://www.vivacom.com/EN/) в Италия, написа Mediapool.bg.
Освен съвпадението на името, на очи се набива и странното съвпадение на шрифта, цветовете оранжево и сиво, както и самото лого с бяла буква V в него.





Скандалът щял да засегне и Патентното ведомство, твърдят юристи. Според тях именно Патентното ведомство е било длъжно да извърши проверка дали няма съвпадение или подобие на името и логото, което са си избрали за регистрация БТК и „Вивател”. Това е задължителна процедура, през която минават всички фирми, регистриращи търговски или други марки или географски понятия. Това е възможно откакто сме член на Европейския съюз. Преди това регистрациите са се правили във Ведомството по хармонизация на вътрешния пазар (OHIM) в Аликанте, Испания.

Новото лого на телекома "Виваком" е изработено от рекламната агенция "Пъблисис Марк". От 1 юли т.г. тя била поела всички задължения по креативното представяне на телекомуникационната компания. Мотивите за избора на "Пъблисис Марк" бяха именно предстоящото ребрандиране и сливане на БТК и "Вивател". "В конкурса, който бяхме обявили преди година, имаше въпрос, касаещ ребрандинга. Тогава "Пъблисис" предложиха точно това, което искахме.", казва тогава главният търговски директор на "БТК груп" Александър Димитров, цитиран от Mediapool.bg.

При представянето на новия бранд и лого от българската “Виваком“ отказаха да съобщят колко са платили за изработката на логото. Знае се обаче, че телекомът е един от най-големите рекламодатели в България – 3.9 млн. лева са брутните им инвестиции в телевизионна и печатна реклама за първите пет месеца на 2009 г. От “Виваком“ заявили пред Mediapool, че вече са запознати със случая и ще излязат със становище по-късно. От "Пъблисис Марк" пък отказали коментар, "докато не се разберем с клиента си".

Според запознати е възможно от БТК и „Вивател” вече да са влезли във връзка с италианската фирма „Виваком” и да търсят някакъв изход от неприятната ситуация.
Преди година Frognews.bg пръв съобщи за скандална прилика между новото лого на БСП, което бе представено на конгреса на партията и логото на американска рекламна фирма, регистрирана преди двайсетина години. Странно си приличаха като близнаци цветовете, логото и шрифтът. Тогава източници от „Позитано” 20 споделиха, че лидерът Сергей Станишев бил много ядосан за допуснатия гаф. Какво е станало обаче по-нататък не се разбра. Не е ясно и дали от американската фирма са си потърсили правата. 
https://93.123.36.114/news_9093/Американски%20сайт%20открадна%20новата%20роза%20на%20БСП!

Кратка справка в интернет показва, че правилата по регистрация са ясни и точни.
Необходимо е:
1. Експертна оценка на марката съгласно изискванията на Закона за марките и географските означения.
2.Класиране съгласно Ницката класификация на стоките и/ или услугите, върху които ще бъде поставяна марката, логото, слоганът.
3. Прeдварително проучване за наличието на идентичност и сходство на избраната марка с регистрирани или заявени марки, лого, слоган в националните, европейските и международните онлайн бази данни: BPO-ONLINE, Eвропейската CTM-ONLINE на OHIM, и на Световната организация по индустриална собственост - WIPO- Romarin.
4. Тълкуване на намерените библиографски данни за наличие на предходни права за идентични и/или сходни марки, лого, слоган, дизайни.
5. Експертна оценка на вероятността избраната марка да бъде регистрирана и експертно мнение за възможността да бъде преодоляно евентуално сходство с намерените по-ранни марки, като се договори вариант за промяна на избраната марка.
6. Заявяване на избраната марка - подготвяне на документите и формуляра, така че да бъдат изпълнени формалните изисквания съгласно указанията на Патентното ведомство.
7. Подаване на заявката за регистрация на марката / логото, слогана / в Българското патентно ведомство.
8. Подготвяне и подаване на заявката за регистрация на марката в OHIM - Европейското патентно ведомство, вкл. електронно заявяване / e-filing / .
9.Тълкуване и подготвяне на отговори на писмата на експерта от Патентното ведомство съгласно процедурата по регистрация на марката.
10. Предложения за промяна на името на марката / логото, слогана / и/ или създаване на образен елемент за комбинирана или образна марка - преди заявяването, за да се преодолее и/ или избегне нарушаването на съществуващи предходни права върху идентични или сходни марки.
11. Предложения на графичен дизайнер за създаване на уникална комбинирана или образна марка / лого, слоган, дизайн /.
12. Когато възникне необходимост, работа с патентен представител и/или адвокат с дългогодишен опит.
С действията на патентния специалист се постигат следните предимства:
1. Гарантира се регистрирането на марка / лого, слоган, дизайн /, която:
- няма да влиза в конфликт с по-рано регистрирани или заявени марки;
- по-лесно ще преодолява опитите за нарушаване на нейния обхват на закрила от по-късни марки / лого, слоган /.
2. С предварителните проучвания и правилния анализ на намерените идентични и/ или сходни марки / лого, слоган, дизайни /значително ще се намалят бъдещите разходи за правна закрила на Вашата марка.

След регистрацията на марката /логото,слогана, дизайна / :
1. Поддържа се кореспонденцията с Патентното ведомство във връзка спромените, възникнали в резултат на разпореждането с правата върху марката.
2. Периодично се извършва наблюдение за охрана на правата върху марката / логото, слогана /, като се проучва в онлайн базите и в официалните бюлетини за наличие на заявени марки, които са сходни или идентични.
3. Подава се своевременно искане за отмяна на регистрацията на марка / лого, слоган / с по-късна дата на заявяване, която е идентична или сходна и употребата й, т.е. поставянето й върху стоката, създава объркване и/ или възможност за объркване на потребителите за това кой е действителният производител на стоката.
4. Проучва се статусът на заявени и / или регистрирани марки / лого, слоган /и географски означения и други обекти на индустриалната собственост: изобретения, полезни модели, промишлени дизайни и др.
5. Извършват се номерационни проучвания за обектите на индустриална собственост.
6. Предоставят се и се тълкуват библиографски справки за обектите на индустриална собственост.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 7| 7844 |10.09.2009 Скандална заменка в Приморско остави хора без хляб . 26| 16434 |09.09.2009 Демонът на комунизма напира от мазета, панелки и гадни спомени . 35| 10068 |07.09.2009 За ПРАЗНИТЕ български празници . 4| 16355 |01.09.2009 Фолккомпании си менкат певици, продуценти им обират парите

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads