23|
6376
|27.02.2012
НОВИНИ
Мафията пере по 600 000 000 печалба от цигарена контрабанда
600 000 лв. средна печалба носи всеки камион контрабандни цигари, пресметнаха анализатори на митниците.
Кутиите се купуват навън по 75 ст., а се продават на цена от 2,50 лв. до 4,50 лв., пише в. "24 часа". Печалбата от всяка кутия е 1,50 лв., или 600 000 лв. на камион. От същия камион държавата губи около 1,4 млн. лв. от продажната цена плюс несъбрани акциз и ДДС. По груби сметки цигарената контрабанда ощетява хазната средно с по около 1,5 млрд. лв. на година. Този финансов ресурс се "препира" през легални видове бизнес. Предпочитан начин за вкарване на контрабандницигари у нас е по море. Вторият, най-често използван, е чрез камиони различен калибър. По данни на неправителствени организации средногодишно на всеки 25 камиона, хванати от митници и МВР, се изпускат поне 1000.
Цигарените играчи предпочитали т.нар. леки (слим) марки като “Карелия”. Причината - "таксата" за преминаване през границата е на камион, а в него 3 кутии "Карелия слим" заемат място колкото 2 нормални кутии цигари, обясняват митнически експерти. Те са категорични, че контрабандата е отлично организирана - 70% вървяла на едро, а 30% се падали на куфарната търговия. Ромски кланове държали около 40% от този бизнес. За безпрепятствената работа на каналите си имало тарифи за отчисления. Повечето тръгват от 1 евро на стек и стигат до 100 хил. евро при големи пратки. Отлично запознати с този бизнес съобщават още, че ГДБОП вече не разчита на джипиесите за следене, а залага на агенти под прикритие и чрез контролирани пратки. Статистиката показва, че точно по тази причина МВР е заловило около 10 пъти повече нелегални цигари в сравнение с митниците.
В МВР вече била създадена специализирана работна група, в която имало хора от всички отдели - борба с наракотрафика, акцизни стоки, данъчни измами, пране на пари и др. Групата била затворена, в нея били подбрани млади хора, необвързани с групировки. Тя се занимавала главно с големите корпоративни играчи в трансевропейския трафик на цигари и наркотици. Причината - продължавала практиката, въведена от Косьо Самоковеца, да се пренасят заедно цигари и наркотик. Съблазънта идвала от това, че се плаща на камион или вагон. Родните контрабандисти напоследък се ориентирали към продажбата на неизвестни марки цигари, произвеждани в Сърбия, Китай и къде ли още не, вместо популярните марки, които по-трудно намирали пазар, защото били скъпи. Всяко пътно превозно средство с обособено товарно помещение подлежи на мерене и плащане на пътна такса, но служителите на митниците от "Пътни такси и разрешителни" имат право да искат документите и ако се усъмнят, могат само да сигнализират на мобилните групи, но нямат право да спрат товара.(24 часа)
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads