Реклама / Ads
15| 6515 |28.02.2012 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Л.Павлова: Край на незаконното строителство по морето

.
Лиляна Павлова
Министерството на регионалното развитие и благоустройството се захваща с ремонт на Закона за устройство на Черноморското крайбрежие. Целта им е да сложат кръст на безразборното строителство и презастрояването на родното крайбрежие.
 

 

Така ще се бъдат елиминирани хилядите схеми, които концесионери и собственици на плажни капанчета години наред използваха, за да заграждат апетитните терени или да обсебват красивите дюни за собствени нужди, уточни ресорният министър Лиляна Павлова на кръгла маса по тези проблеми.

 

Освен това, когато бъдат приети, поправките ще гарантират и свободния достъп до плажната ивица от всички, а не както например скандалното бизнес семейство Баневи правеше в продължение на години със Северното ни Черноморие. Те не допускаха никого до морето при луксозния им комплекс „Русалка“, освен ако не е клиент на базата.

 

Поправките в закона, които министерството готви, са и за ограничение на строителството в 100-метровата зона по брега.

 

„Третата цел е да сложим край на бетоновите постройки по пясъка, а след това да сложим край и на сергиите с всякакви стоки в т.нар. зона „А“, както и по протежението на цялата плажна ивица“, поясни министър Павлова.

 

Промените в закона ще бъдат в полза и на природата – таксите, събирани от наеми и концесия на брега, да бъдат инвестирани в развиването на транспортни връзки, алеи и благоустрояване.

 

Регионалният министър призова за ограничение на интервенцията върху природата. „Да я съхраним такава, каквато искаме и да дадем възможност на тези, които искат да плажуват в по-урбанизирана територия, където да има чадъри, да го направят. Но тези, които искат да имат възможност да плажуват в едни по-диви и не толкова урбанизирани и комерсиално направени плажове, също да имат възможност да го направят“, добави още Павлова.

 

Новият законопроект предвижда увеличаване и на срока за отдаване на концесия на плажовете от 10 на 15 години. Бъдещите концесионери обаче ще трябва да изпълняват много по-строги условия, за да им бъде дадено да управляват ивицата. Освен че не трябва да са осъждани, те не могат да имат дългове или пък да са лишени от правото да осъществяват търговска дейност.





Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 6997 |11.07.2011 Комитет следи под лупа строителството на АМ "Струма" . 7| 5718 |08.03.2011 Плевнелиев предвижда трудна година за строителството . 0| 6926 |03.09.2010 Започва строителството на последния участък от магистрала "Тракия" . 2| 5339 |10.05.2010 Връщат бонусите за строителство на спа и молове

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads