СЕЕМО: Медиите в България са слугинаж на собствениците им
Острата критика, отправена към българските медии се базира на лични впечатления след редица срещи, проведени у нас в началото на месец април.
Тогава мисията на организацията е провела разговори с 25 главни редактори на водещи издания и телевизии, известни журналисти, медийни експерти и неправителствени организации, както и с вътрешния министър Цветан Цветанов.
Медийният пазар е разделен между “два противоположни конгломерата, водещи борба за влияние”. Колкото до идеологическия залог на тази конфронтация, “хората, с които говорихме, отговориха недвусмислено: "Няма идеология. Става въпрос за финансови и лични интереси", констатира СЕЕМО.
Българските собственици на медии "се възприемат като инвеститори с краткосрочна визия, които търсят незабавна печалба". Този модел "повлия върху качеството на медиите - повечето ежедневници се превърнаха в таблоиди", констатира СЕЕМО.
Читателите и телевизионните зрители "не могат да разчитат на конкретна медия, за да получат информации от обществен интерес", а са длъжни да сравняват информациите в различни вестници, радиа, телевизии и интернет сайтове, се отбелязва в доклада.
Освен това СЕЕМО констатира, че българските медии се занимават само "спорадично" и "като цяло по негативен начин" с темите, свързани с различността, включително хомосексуалността, етническите и религиозните малцинства.
Моля, подкрепете ни.