В.Танов:Скалъпиха ми дело, за да ме махнат
По думите му целта е била той да бъде отстранен, защото отнемането на достъпа до класифицирана информация означава отстраняване, ако беше образувано дело за умишлено престъпление, коментира още Танов и добави, че неговото лично мнение е, че именно Лукойл се опитва да казва на прокуратурата какво да прави.
Шефът на Митниците коментира, че във въпросното интервю от септември миналата година, той не е издал държавна тайна, а информация за задължителните запаси от нефт и нефтопродукти, които всяка една държава членка на ЕС трябва да поддържа, за да може да реагира при възникване на криза.
Според директива на ЕС всеки търговец трябва да съхранява 11 хиляди литра гориво. По време на ревизията, направена на Лукойл във връзка с отнемането на лиценза им обаче, е установено, че там на съхранение има 8 хиляди литра гориво. „Тогава от Лукойл посочиха, че мъртвите обеми са 2,5 тона, което задава въпроса защо Лукойл е освобождавала гориво, когато е стигнало минимума", учуди се още Танов.
Той добави, че ако е имало измервателни уреди в Лукойл, още в първия момент, в който влязат под минимума от 11 хиляди литра, „щяхме да засечем, че те не изпълняват закона за задължителните запаси от нефт и нефтопродукти". Пак във връзка с отнетия лиценз на Лукойл от Митниците са направили справка от сайта на Държавната агенция за държавния резерв и военно-временни запаси, за да се види кои фирми в България имат задължението да поддържат този минимум. Оказа се, че единствената такава компания е Лукойл, заключи шефът на митниците.
Моля, подкрепете ни.