3|
5961
|01.08.2012
НОВИНИ
Трайчо Трайков: Цената на дизела трябва да е 2.40 лв.
От днес цените на автобусите за междуградски превози поскъпват с един до два лева. Най-голямо увеличение е по линията София - Златоград - 3 лева, тъй като цените по маршрута не били вдигани от две години. Билетът София - Бургас например на фирмите "Груп" и "Етап" струва от днес 30 лв. в едната посока при 28 лв. преди.
От автобусните фирми обясниха, че това се налага, поради високите цени на горивата. Превозвачите твърдят, че с увеличението ще покрият само поскъпването на горивата, а заплатите на служителите им остават същите.
В същото време бившият министър на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков каза, че според него дизелът трябва да се продава на цена от 2.40 лв. с ДДС.
„Като човек, който сезира преди време Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), съм на мнение, че има нещо нередно на пазара на горива у нас, но няма да коментирам решението на комисията от преди няколко дни, че картел няма”, заяви в сутрешния блок на Нова телевизия Трайков.
Според него е особено сериозно положението с дизела. „Не само, че има много страни, които са с по-евтин дизел, а и цената му е много висока като абсолютна стойност. Решението е в посока улесняване на вноса и на конкуренцията. Защото България е една от малкото страни в ЕС, които не са разрешили горивата, които се доставят по бензиностанциите, да могат да бъдат държани в данъчни складове извън територията на страната. А на територията на страната преобладаващите са собственост на доминиращия играч.”
В момента България се намира на четвърто място по цени на бензин и на катастрофалното девето място при дизела в ЕС. Трябва да сме на второ място по цената на дизела, смята Трайков. По думите му в момента у нас дизелът трябва да се продава на цена от 2 лв. без ДДС или 2.40 лв. с ДДС.
Дизелът да е по-скъп от бензина, Трайков обяснява с причината, че технологичните инсталации на „Нефтохим” са по такъв начин конструирани, че не позволяват да се произвежда дизел, отговарящ на съвременните европейски изисквания на ниска цена. „Именно за това аз приветствах решението на „Лукойл” миналата година да започнат голям инвестиционен проект, около милиард долара за модернизирането на инсталациите”, каза Трайков.
В същото време бившият министър на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков каза, че според него дизелът трябва да се продава на цена от 2.40 лв. с ДДС.
„Като човек, който сезира преди време Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), съм на мнение, че има нещо нередно на пазара на горива у нас, но няма да коментирам решението на комисията от преди няколко дни, че картел няма”, заяви в сутрешния блок на Нова телевизия Трайков.
Според него е особено сериозно положението с дизела. „Не само, че има много страни, които са с по-евтин дизел, а и цената му е много висока като абсолютна стойност. Решението е в посока улесняване на вноса и на конкуренцията. Защото България е една от малкото страни в ЕС, които не са разрешили горивата, които се доставят по бензиностанциите, да могат да бъдат държани в данъчни складове извън територията на страната. А на територията на страната преобладаващите са собственост на доминиращия играч.”
В момента България се намира на четвърто място по цени на бензин и на катастрофалното девето място при дизела в ЕС. Трябва да сме на второ място по цената на дизела, смята Трайков. По думите му в момента у нас дизелът трябва да се продава на цена от 2 лв. без ДДС или 2.40 лв. с ДДС.
Дизелът да е по-скъп от бензина, Трайков обяснява с причината, че технологичните инсталации на „Нефтохим” са по такъв начин конструирани, че не позволяват да се произвежда дизел, отговарящ на съвременните европейски изисквания на ниска цена. „Именно за това аз приветствах решението на „Лукойл” миналата година да започнат голям инвестиционен проект, около милиард долара за модернизирането на инсталациите”, каза Трайков.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads