21|
6574
|23.08.2012
НОВИНИ
Л. Павлова: Пускаме още 17 км. от магистрала "Тракия"
От Ямбол до Петолъчката утре се пускат още 17 км. в посока Бургас на автомагистрала „Тракия”.
Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в предаването „Тази сутрин” на бТВ. Тя уточни, че Петолъчката вече е с кръгово движение. Монтирани са 23 нови табели, които според министър Павлова ще дадат достатъчно добро указание във всички посоки.
„От неделя движението изцяло ще става по новия магистрален участък. Тогава ще бъде пуснато и платното в посока София, което означава, че до Зимница вече ще се пътува по магистрала. С това се съкращава разстоянието с повече от тридесет километра”, подчерта министър Лиляна Павлова.
По думите й за момента от Ямбол до Петолъчката няма бензиностанции, няма дори тоалетна, което е неприятно за пътуващите, но се очаква бизнесът да се активизира и да има желание за инвестиции в този участък.
„Апелираме към бизнеса, но засега няма желаещи. Мисля, че отчуждаване на земите е основният проблем. Иначе за 120 км от двете страни по закон може да има общо 8 бензиностанции”, посочи министърът.
Тя призна, че има проблем с изолирането на шума, който идва от Околовръстния път на София към намиращите се наоколо жилищни блокове. Смята обаче, че е работа на общината да реши казуса. „Местната администрация има план, трябва само да се търси финансиране, тъй като проектът е скъп. Във всеки проект трябва да има шумоизолиращи платна, за новите го предвиждаме”, подчерта Лиляна Павлова.
Проектът "Доизграждане на автомагистрала "Тракия" Лот 2, 3 и 4” се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез Оперативна програма "Транспорт". Трасето преминава през Сливенска и Ямболска област. Стойността за изграждането на обекта е близо 134 млн. лв. с ДДС.
Тя отхвърли вчерашните критики, че 60 млн. лева са прекалено много пари за 3-километров участък от Околовръстния път. „12 млн. са за отчуждение на земите, 49 млн. лева е строителната стойност. Скъпо е, защото трябва да вържем АМ „Люлин, да се разшири пътят, както и да се направи връзката с бул. „Сливница”. Цената е оправдана, защото работата е много и съоръженията са сложни – ще има кръстовище на три нива, за да няма тапи на бул. „Европа”. Това дори е намалена цена след търг, тя бе предвидена по-висока”, обясни ресорният министър.
По темата за общия устройствен план на Варна Павлова коментира, че преди ден е имало експертен съвет, който е разгледал документа, приел го е, но е издал 9 забележки, които общината трябва да вземе в предвид в 7-дневен срок. „В крайморската зона няма да се застроява, предвидено е за парк. Но ма стъпки, за да се случи реално това”, заяви Лиляна Павлова.
„От неделя движението изцяло ще става по новия магистрален участък. Тогава ще бъде пуснато и платното в посока София, което означава, че до Зимница вече ще се пътува по магистрала. С това се съкращава разстоянието с повече от тридесет километра”, подчерта министър Лиляна Павлова.
По думите й за момента от Ямбол до Петолъчката няма бензиностанции, няма дори тоалетна, което е неприятно за пътуващите, но се очаква бизнесът да се активизира и да има желание за инвестиции в този участък.
„Апелираме към бизнеса, но засега няма желаещи. Мисля, че отчуждаване на земите е основният проблем. Иначе за 120 км от двете страни по закон може да има общо 8 бензиностанции”, посочи министърът.
Тя призна, че има проблем с изолирането на шума, който идва от Околовръстния път на София към намиращите се наоколо жилищни блокове. Смята обаче, че е работа на общината да реши казуса. „Местната администрация има план, трябва само да се търси финансиране, тъй като проектът е скъп. Във всеки проект трябва да има шумоизолиращи платна, за новите го предвиждаме”, подчерта Лиляна Павлова.
Проектът "Доизграждане на автомагистрала "Тракия" Лот 2, 3 и 4” се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез Оперативна програма "Транспорт". Трасето преминава през Сливенска и Ямболска област. Стойността за изграждането на обекта е близо 134 млн. лв. с ДДС.
Тя отхвърли вчерашните критики, че 60 млн. лева са прекалено много пари за 3-километров участък от Околовръстния път. „12 млн. са за отчуждение на земите, 49 млн. лева е строителната стойност. Скъпо е, защото трябва да вържем АМ „Люлин, да се разшири пътят, както и да се направи връзката с бул. „Сливница”. Цената е оправдана, защото работата е много и съоръженията са сложни – ще има кръстовище на три нива, за да няма тапи на бул. „Европа”. Това дори е намалена цена след търг, тя бе предвидена по-висока”, обясни ресорният министър.
По темата за общия устройствен план на Варна Павлова коментира, че преди ден е имало експертен съвет, който е разгледал документа, приел го е, но е издал 9 забележки, които общината трябва да вземе в предвид в 7-дневен срок. „В крайморската зона няма да се застроява, предвидено е за парк. Но ма стъпки, за да се случи реално това”, заяви Лиляна Павлова.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads