3|
5330
|27.08.2012
НОВИНИ
Фандъкова е склонна на отстъпки в наредбата за паркиране
Столичният кмет Йорданка Фандъкова настоява да се облекчи процедурата за издаването на стикери за живеещите в центъра според новите правила за паркиране.
"Трябва да се издават не само на собственици, а и на наемателите и за хората, които съжителстват и имат роднинска връзка", каза столичният кмет Фандъкова пред журналисти по време на инспекция на ремонтната дейност в „Южния парк" във връзка с предстоящото извънредно заседание на Комисията по транспорт в Столичен общински съвет. По думите й процедурата вече е облекчена до голяма степен, но е възможно още.
„Абсолютно съм съгласна с гратисния период от един месец, който беше договорен на среща между председателя на Общинския съвет и протестиращите, за да може да се изчистят тези неща - добави кметът. - Напълно възможно е да се правят служебни справки за някои от документите, така че хората да подават своите заявления и да предоставят за справка само личната карта, талона на автомобила и документа за собственост или за наемане на апартамента. Очаквам от общинските съветници днес да коментират това нещо, да го приемат, както и да дискутират всички предложения на живеещите".
Според нея имало желания, за които било необходимо повече диалог. „Едно от тях е да се стесни зоната, оставена до сградите - да е по-малко от два метра. Хората би трябвало да знаят, че ако се пешеходната зона на тротоарите е по-малка, няма как да минат майки с колички - обоснова се тя. Има неща, които трябва да се дискутират и съм сигурна, че ще се изяснят. За останалите съм категорична, че трябва да се променят и условията да са по-облекчени".
Фандъкова очаква от председателя на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу да подкрепи и следващите участъци от метрото във връзка с пускането на втория метродиаметър в София.
„Това е един от най-добрите европейски проекти, реализиран с европейски средства. Не случайно г-н Барозу идва за откриването. За първи път с европейски пари бяха купени и 18 метровлакчета, които ще се движат по двете линии, а сега се движат по първата. Комисар Йоханес Хан миналата година обяви този проект за пример. Всички можем да се гордеем с неговата реализация. Освен че е най-бързият, удобен и екологичен градски транспорт, заедно с метрото се променя и обликът на града".
„Метрото е един комплексен, интегриран проект. Той финансира и археологическите разкопки. До края на следващата година всички ще могат да се разхождат и вътре в разкопките, а сега могат да гледат на живо работата на археолозите - това е една невероятна атракция, която Жозе Барозу ще има възможност да види, заедно с подземния археологически музей на „Св. София". Всичко това се случи само за няколко години и е поредната стъпка към промяна на града", добави кметът.
Докато тече извънредното заседание на Комисията по транспорт по повод спорните текстове за паркирането в центъра на града, около 50 души са се събрали пред сградата на Столична община, за да изразят протеста си срещу Наредбата за паркиране в столицата, предаде “Фокус”.
Протестът е разрешен и се охранява от полиция. Недоволните ще имат свои представители по време на заседанието на комисията.
„Аз ще предложа да отпадне изцяло служебният абонамент, каза Вили Лилков – общински съветник от „Синята коалиция” и зам.-председател на транспортна комисия в Столичния общински съвет преди срещата. Такова понятие „служебен абонамент” никъде в европейските столици го няма. 10% от местата в Синята зона се предвижда да бъдат заети от т.нар. служебен абонамент. Отпадането на служебния абонамент като форма на паркиране в центъра в Зелена и Соня зона предполага увеличение с 10% на свободните места за паркиране, което дава по-големи възможности за паркиране в центъра”, твърди Лилков.
„Живущите в Синята зона в София не би трябвало да заплащат за преференциалното паркиране. Според мен, гражданите, живеещи в центъра на града, са претоварени с данъци и такси – и данъчните оценки и за имотите им, и данъчните оценки, по които се плаща такса смет, тъй като този данък също е доста висок за живущите в центъра, въвеждането на винетна такса от 150 лева е по същество един допълнителен данък и това засилва прекалено данъчното бреме на живеещите в централната градска част”, каза общинският съветник от „Синята коалиция”.
„Смятам, че несправедливо беше подходено по отношение на гражданите, да се изисква за винетен стикер да докажат, че имат платени данъци. Взаимоотношенията между гражданина-собственик и данъчната служба нямат нищо общо и не предполагат права за издаване на винетен стикер. Фактически беше предвидено да бъде санкциониран един гражданин, т.е. да не получи право за винетен стикер, ако не е платил данъците. Това е недопустимо, още повече че масата от министерствата не са заплатили нито такса смет, нито данъци на общината, а на тях се издават служебни абонаменти и им се дават права за безплатно паркиране пред сградата на министерства. Аршинът, с който се мерят гражданите и държавните служби и институции, е различен. Това е неравнопоставеност и тя трябва да отпадне категорично”, посочи още общинският съветник.
„Абсолютно съм съгласна с гратисния период от един месец, който беше договорен на среща между председателя на Общинския съвет и протестиращите, за да може да се изчистят тези неща - добави кметът. - Напълно възможно е да се правят служебни справки за някои от документите, така че хората да подават своите заявления и да предоставят за справка само личната карта, талона на автомобила и документа за собственост или за наемане на апартамента. Очаквам от общинските съветници днес да коментират това нещо, да го приемат, както и да дискутират всички предложения на живеещите".
Според нея имало желания, за които било необходимо повече диалог. „Едно от тях е да се стесни зоната, оставена до сградите - да е по-малко от два метра. Хората би трябвало да знаят, че ако се пешеходната зона на тротоарите е по-малка, няма как да минат майки с колички - обоснова се тя. Има неща, които трябва да се дискутират и съм сигурна, че ще се изяснят. За останалите съм категорична, че трябва да се променят и условията да са по-облекчени".
Фандъкова очаква от председателя на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу да подкрепи и следващите участъци от метрото във връзка с пускането на втория метродиаметър в София.
„Това е един от най-добрите европейски проекти, реализиран с европейски средства. Не случайно г-н Барозу идва за откриването. За първи път с европейски пари бяха купени и 18 метровлакчета, които ще се движат по двете линии, а сега се движат по първата. Комисар Йоханес Хан миналата година обяви този проект за пример. Всички можем да се гордеем с неговата реализация. Освен че е най-бързият, удобен и екологичен градски транспорт, заедно с метрото се променя и обликът на града".
„Метрото е един комплексен, интегриран проект. Той финансира и археологическите разкопки. До края на следващата година всички ще могат да се разхождат и вътре в разкопките, а сега могат да гледат на живо работата на археолозите - това е една невероятна атракция, която Жозе Барозу ще има възможност да види, заедно с подземния археологически музей на „Св. София". Всичко това се случи само за няколко години и е поредната стъпка към промяна на града", добави кметът.
Докато тече извънредното заседание на Комисията по транспорт по повод спорните текстове за паркирането в центъра на града, около 50 души са се събрали пред сградата на Столична община, за да изразят протеста си срещу Наредбата за паркиране в столицата, предаде “Фокус”.
Протестът е разрешен и се охранява от полиция. Недоволните ще имат свои представители по време на заседанието на комисията.
„Аз ще предложа да отпадне изцяло служебният абонамент, каза Вили Лилков – общински съветник от „Синята коалиция” и зам.-председател на транспортна комисия в Столичния общински съвет преди срещата. Такова понятие „служебен абонамент” никъде в европейските столици го няма. 10% от местата в Синята зона се предвижда да бъдат заети от т.нар. служебен абонамент. Отпадането на служебния абонамент като форма на паркиране в центъра в Зелена и Соня зона предполага увеличение с 10% на свободните места за паркиране, което дава по-големи възможности за паркиране в центъра”, твърди Лилков.
„Живущите в Синята зона в София не би трябвало да заплащат за преференциалното паркиране. Според мен, гражданите, живеещи в центъра на града, са претоварени с данъци и такси – и данъчните оценки и за имотите им, и данъчните оценки, по които се плаща такса смет, тъй като този данък също е доста висок за живущите в центъра, въвеждането на винетна такса от 150 лева е по същество един допълнителен данък и това засилва прекалено данъчното бреме на живеещите в централната градска част”, каза общинският съветник от „Синята коалиция”.
„Смятам, че несправедливо беше подходено по отношение на гражданите, да се изисква за винетен стикер да докажат, че имат платени данъци. Взаимоотношенията между гражданина-собственик и данъчната служба нямат нищо общо и не предполагат права за издаване на винетен стикер. Фактически беше предвидено да бъде санкциониран един гражданин, т.е. да не получи право за винетен стикер, ако не е платил данъците. Това е недопустимо, още повече че масата от министерствата не са заплатили нито такса смет, нито данъци на общината, а на тях се издават служебни абонаменти и им се дават права за безплатно паркиране пред сградата на министерства. Аршинът, с който се мерят гражданите и държавните служби и институции, е различен. Това е неравнопоставеност и тя трябва да отпадне категорично”, посочи още общинският съветник.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads