10|
5028
|28.05.2013
НОВИНИ
Контролираният вот на изборите е 19%
Контролираният вот на предсрочните избори на 12 май е бил близо 19%, а в едва 3% от нарушенията става въпрос за купуване на гласове.
Това показват данните на “Прозрачност без граници”, които асоциацията е установила от наблюдението на вота за парламент в 31 районни избирателни комисии и 290 секции. Близо 59% от установените нарушения са свързани с организацията на изборите, а 19,37% - с агитация в изборния ден.
Вчера “Прозрачност без граници‘‘ представи обобщените резултати от извършеното наблюдение на изборния процес. Наблюдението е осъществено след комплексно гражданско наблюдение на три нива - ролята на институциите при подготовката на изборния процес, поведението на партиите в предизборната кампания и констатираните нарушения в самия изборен ден.
От българския клон на Transparency International отчитат, че въпреки някои формално въведени правила водещите стандарти за прозрачност не са намерили пълноценна реализация в нито един момент от подготовката, предизборната кампания и провеждането на изборите за 42-о народно събрание.
Изпълнителният директор на асоциацията Калин Славов посочи, че 41-то народно събрание не е защитило очакванията за промяна в Изборния кодекс за отстраняване на дефицитите в правната рамка за провеждане на избори и в частност - за контрола върху отпечатването на бюлетини, изборни книжа и печати; за прилагането на нов подход за съставяне на избирателните списъци; предоставянето на възможност за максимална представителност на гражданските интереси и плурализъм по отношение на участието в медиите.
Експертите на “Прозрачност без граници" коментираха като незадоволително нивото на ангажираност на политическите партии и коалициите с провеждане на открита и прозрачна кампания. В предизборната кампания се откроиха две негативни тенденции: почти отсъстващата дискусия за политическите програми и приоритети в бъдещото управление, както и явен стремеж да бъдат компрометирани политическите опоненти.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads