59|
5758
|17.12.2013
НОВИНИ
Партии наемат фирми за борба в Интернет
Наема се една фирма, която да залее интернет пространството с някакви мнения, които да покажат, че дадена теза е много харесвана от обществото". Това обяви в предаването „Здравей, България" по Нова ТВ Владимир Йончев.
Идеята за дискусията идва на фона на публикуваната информация за изтекъл списък с така наречените "партизански" псевдоними на активисти на БСП, с които те коментират в медийни сайтове.
Списъкът обхваща 17 медии и е съставен в началото на януари 2013 г. на компютъра на софийския общински съветник от БСП Гергана Алексова. Това показват метаданните на изтеклия Excel файл, именуван "acaunti_medii".
„Партизанският подход - т.е. активно ГРАЖДАНСКО участие във вече функциониращи надпартийни страници, групи, създаване на каузи във Фейсбук и изпращането им до приятели. Това е ефективен начин да се създадат настроения и да се разпространяват слухове", се казва в документа.
„Това не значи, че г-жа Алексова сама го е изготвила или непременно компютърът е домашният й", коментира Атанас Чобанов от Биволь. Според него укорителното е не това, че се защитават дадени позиции в интернет, а по-скоро това, че се прави с цел разпространяване на слухове.
„Още през 2011 година на един пленум на БСП, г-н Кутев предложи стратегия за овладяване на Фейсбук и форумите", разказа Чобанов. По негова информация подобен документ е имало и в ГЕРБ.
„Предполагам, че всички партии имат такива партизански отряди. Това обаче изкривява обществения дебат", заяви Чобанов.
„Нямам компютър на мое име, нито регистриран софтуер на мое име, за да има такава регистрация", заяви Гергана Алексова в студиото на „Здравей, България". „Това е един документ, който не съм го виждала".
„Не организирам тролове. Моята работа беше да подпомагам медиите, да организирам участието на кандидат-депутатите в медиите. Не съм се занимавала с интернет", заяви Алексова.
Според Владимир Йончев използването на хейтъри и тролове е масова стратегия на партиите. „Най-дразнещото е когато един човек се представя с много имена и се опитва да имитира дискусия. А най-неефективният и глупав начин е наемането на фирма за това", заяви Йончев.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads