35|
7322
|06.02.2014
НОВИНИ
Предизборната кампания безплатна по медиите?
За пръв път се въвеждат безплатните форми на участие в обществените медии. За първи път даваме възможност за безплатни клипове и диспути в рамките на обществените медии.
Това заяви председателят на Временната комисия за обсъждане и приемане на нов Изборен кодекс Мая Манолова пред журналисти, след като комисията прие текстове, свързани с отразяване на предизборната кампания от обществените електронни медии, предаде Фокус.
Според приетите текстове Българската национална телевизия и Българското национално радио са длъжни да спазват принципите за равенство и обективност при отразяване на проявите на кандидатите, регистрирани от партиите, коалициите и инициативните комитети в информационните си емисии.
Предизборната кампания в програмите на Българската национална телевизия и Българското национално радио се открива и закрива с клипове на партиите, коалициите и инициативните комитети с продължителност до 40 секунди, които се излъчват безплатно.
При избори за президент и вицепрезидент на републиката предизборната кампания в програмите на Българската национална телевизия и Българското национално радио се открива и закрива с обръщения на кандидатските двойки с продължителност до три минути за всяка от тях, които не се заплащат.
При произвеждане на нов избор за президент и вицепрезидент на републиката в случаите по чл. 93, ал. 4 от Конституцията, кандидатите имат право да отправят обръщения в програмите на Българската национална телевизия и Българското национално радио в последния ден на предизборната кампания между двата тура в рамките на 10 минути. Поредността им ще се определя чрез жребий по ред, определен от Централната избирателна комисия. Обръщенията не се заплащат.
Във времето на предизборната кампания може да се излъчват и клипове, извън тези по чл. 193, на партии, коалиции и инициативни комитети, регистрирали кандидати, с цел тяхната популяризация и агитация към гласуване за техните кандидати. Условията и цените се изпращат незабавно на Сметната палата и на Централната избирателна комисия.
Предизборните предавания по Българската национална телевизия и Българското национално радио и техните регионални центрове се заплащат от партиите, коалициите и инициативните комитети по тарифа, приета от Министерския съвет не по-късно от 40 дни преди изборния ден, която се изпраща незабавно на Сметната палата и на Централната избирателна комисия. Заплащането се извършва преди излъчване на предаването.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads