2|
4531
|26.09.2014
НОВИНИ
Европейските пари за ОП "Транспорт" потичат за ЧНГ
България вероятно ще може да започне да усвоява европейските пари по Оперативна програма „Транспорт" още в началото на следващата година. Тази прогноза даде служебният министър на транспорта Николина Ангелкова в Брюксел, прави финални уточнения по приоритетните проекти с представители на Европейската комисия.
До 2020-та година България ще разполага с 1 милиард и 900 милиона евро за пътна и ж.п.инфраструктура. Плановете на ресорното министерство в основната си част имат одобрението на Еврокомисията и министър Ангелкова смята, че оттам скоро ще одобрят официално и цялата оперативна програма "Транспорт".
"Аз очаквам да имаме зелена светлина до края на тази година по отношение на програмата. Реално парите по тази програма могат да се усвояват от началото на следващата година", каза Ангелкова.
Около 1 милиард ще отидат за ключови железопътни проекти, сред които са довършването на отсечките от София до турската граница и от София до Бургас, направелнията Елин Пелин-Ихтиман и Ихтиман-Септември, както и модернизацията на линията Пловдив-Бургас.
Близо милиард ще похарчим и за пътна инфраструктура. Приоритет остават магистралите "Хемус" и "Струма". По нейния последен, трети ЛОТ през Кресненското дефиле, може и да не се строи тунел. Подготвя се за обсъждане алтернативен, по-евтин вариант: "Той е свързан с разширяване на съществуващото трасе, което да бъде в една посока. В другата посока минава от друго място".
Николина Ангелкова обясни, че тази алтернатива би могла да ускори довършването на магистралата и да излезе с 200-300 милиона по-евтина.
"Може, ако тя се окаже екологосъобразна, да спестим средства, които да използваме за други проекти".
Министърът съобщи, че за магистрала "Хемус" парите от оперативната програма ще стигнат само до Велико Търново. Отсечката оттам до Шумен се предвижда да се строи със заем от Европейската инвестиционна банка, откъдето вече има принципно съгласие, предаде БНР.
"Аз очаквам да имаме зелена светлина до края на тази година по отношение на програмата. Реално парите по тази програма могат да се усвояват от началото на следващата година", каза Ангелкова.
Около 1 милиард ще отидат за ключови железопътни проекти, сред които са довършването на отсечките от София до турската граница и от София до Бургас, направелнията Елин Пелин-Ихтиман и Ихтиман-Септември, както и модернизацията на линията Пловдив-Бургас.
Близо милиард ще похарчим и за пътна инфраструктура. Приоритет остават магистралите "Хемус" и "Струма". По нейния последен, трети ЛОТ през Кресненското дефиле, може и да не се строи тунел. Подготвя се за обсъждане алтернативен, по-евтин вариант: "Той е свързан с разширяване на съществуващото трасе, което да бъде в една посока. В другата посока минава от друго място".
Николина Ангелкова обясни, че тази алтернатива би могла да ускори довършването на магистралата и да излезе с 200-300 милиона по-евтина.
"Може, ако тя се окаже екологосъобразна, да спестим средства, които да използваме за други проекти".
Министърът съобщи, че за магистрала "Хемус" парите от оперативната програма ще стигнат само до Велико Търново. Отсечката оттам до Шумен се предвижда да се строи със заем от Европейската инвестиционна банка, откъдето вече има принципно съгласие, предаде БНР.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads