Реклама / Ads
11| 5784 |27.09.2014 НОВИНИ

10 социологически агенции ще смятат на изборите

.
Изборният ден може да се удължи с един час
10 социологически агенции бяха регистрирани от Централната избирателна комисия и ще имат право да правят социологически проучвания в деня на изборите. Освен известните досега „Сова 5”, „Галъп интернешънъл”, АФИС, „Алфа рисърч”, „Медиана”, НЦИОМ, „Институт за социални изследвания и маркетинг-МБМД” и „Екзакта”, регистрация са получили и от агенция „Болкан бритиш соушъл сървейс”, съобщава „Труд“.
 

По закон изтече срокът, в който агенциите могат да заявят желание да правят проучвания и паралелно преброяване в деня на парламентарните избори - 5 октомври. Изборният кодекс обаче изрично забранява преди края на гласуването да се обявяват междинни резултати от екзит-пол. Забранени са и „класациите”, които медиите си измислят, за да предоставят информацията как върви изборната надпревара в деня на вота.

 

Първите данни от екзит-пол могат да бъдат обявени, след като ЦИК обяви край на изборния ден. По закон той трябва да приключи в 19 ч. Има възможност да бъде удължен с още час, ако има изборни секции, пред които има опашка от граждани, желаещи да пуснат бюлетина. В този случай членове на секционните комисии събират личните документи на чакащите, докато упражнят правото си на вот.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 3| 6006 |19.09.2014 Л. Павлова: Искаме акредитация на университетите от европейски агенции . 10| 5884 |31.08.2014 Лилов: Някои хора в кабинета се смятат за орли, а са мухи еднодневки . 12| 5483 |18.02.2014 Депутатите не забраниха социологическите проучвания в изборния ден . 41| 6377 |27.02.2013 Станишев пред Би Би Си: Водим в социологическите проучвания

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads