2|
6813
|23.10.2014
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Нов търг за магистрала "Струма"
Нов търг за изграждането на част от магистрала "Струма" подготвя пътната агенция. Провеждането на конкурс за избор на нов строител на трасето между Сандански и Кулата може да се наложи заради забавянето на работата от гръцката компания "Актор".
До 24 октомври фирмата има шанс да подпише анекс към контракта, с който да удължи срока за изпълнение до средата на 2015 г. Ако това се случи, до края на годината изпълнителите трябва да приключат с едното платно от пътен възел Петрич до Кулата, за да се отпуши тежкотоварният трафик. Анексът е само за удължаване на срока на изпълнение и не коментира цената на поръчката.
Гръцката фирма спечели търга за изграждане на 16-те километра срещу най-ниската цена за строеж на аутобан у нас - 67,1 млн. лв. с ДДС. Тогава фирмата обясни, че офертата е такава заради близостта на трасето до кариерите им за инертни материали, а сега именно тези доставки са проблем, коментира преди дни председателят на Камарата на строителите Светослав Глосов. Според бранша, държавата трябва да покаже, че чуждите компании не могат да й извиват всеки път ръцете, само защото поръчките са с пари от ЕС. Подобен бе случаят при строежа на магистрала "Люлин" и на Дунав мост 2, припомнят от гилдията.
Според бранша, трябва да бъде обявен нов конкурс за оставащите дейности към трасето, което трябваше да е готово още през миналата есен. Ако това се случи, държавата и гръцката компания вероятно ще трябва да уредят взаимоотношенията си чрез съда. Държавата обаче има силни козове, тъй като условията по подписания сдоговор не са спазени от страна на изпълнителя.
Гръцката фирма спечели търга за изграждане на 16-те километра срещу най-ниската цена за строеж на аутобан у нас - 67,1 млн. лв. с ДДС. Тогава фирмата обясни, че офертата е такава заради близостта на трасето до кариерите им за инертни материали, а сега именно тези доставки са проблем, коментира преди дни председателят на Камарата на строителите Светослав Глосов. Според бранша, държавата трябва да покаже, че чуждите компании не могат да й извиват всеки път ръцете, само защото поръчките са с пари от ЕС. Подобен бе случаят при строежа на магистрала "Люлин" и на Дунав мост 2, припомнят от гилдията.
Според бранша, трябва да бъде обявен нов конкурс за оставащите дейности към трасето, което трябваше да е готово още през миналата есен. Ако това се случи, държавата и гръцката компания вероятно ще трябва да уредят взаимоотношенията си чрез съда. Държавата обаче има силни козове, тъй като условията по подписания сдоговор не са спазени от страна на изпълнителя.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads