0| 4769 |18.11.2014 СВЯТ

Сондата "Фийли" откри органични молекули на кометата

Сондата "Фийли"
Спускаемият модул "Фийли" е открил на кометата органични молекули, които могат да участват в образуването на жизнено важни съединения, съобщи "Уолстрийт джърнъл". Съединенията са били открити от един от инструментите на "Фийли". Те съдържат атоми на въглерод.

Учените анализират данните, като се опитват да разберат дали веществата са прости като метана или метанола, или сложни като аминокиселините.

Първите резултати от изследванията на повърхността на кометата "Чурюмов-Герасименко" ще бъдат оповестени на заседание на Американския геофизичен съюз, което ще се проведе от 15 до 19 декември в Сан Франциско, САЩ, съобщи ТАСС. Руската агенция цитира заместник-директора на Института по космически изследвания към Руската академия на науките Олег Корабльов.

Изследването на кометата е необходимо за изучаване на еволюцията на ранната Слънчева система, тъй като нейните материали на практика не са претърпели промени през последните 4,5 милиарда години. Освен това тя може да хвърли светлина на въпроса за зараждането на живот на Земята и на появата на вода на нея.

"Фийли" изразходи основната си батерия в петък. Учените успяха да завъртят корпуса на робота така, че един от по-големите му панели да е по-добре позициониран спрямо Слънцето.

. 0| 6642 |17.10.2014 Откриха мъртва изчезнала холивудска актриса . 0| 5709 |20.07.2014 Открити са 196 жертви на самолетната катастрофа . 0| 6786 |24.03.2014 Откриха се предполагаеми отломки от самолет . 0| 6373 |20.03.2014 Открили 2 парчета от самолет. От изчезналия?

НАЙ-ЧЕТЕНИ