11|
6542
|30.08.2015
НОВИНИ
Нова авария на правителствения самолет "Фалкон" с Борисов на борда
Отново са отказали колесници на правителствения "Фалкон". Няма пострадали сред пътниците в него. Имало е известно притеснение. Това информира министърът на транспорта Ивайло Московски. Правителственият Фалкон е кръжал във въздуха само 15 минути сред поредната му авария.
Инцидентът е същият като миналия път. Колесникът не можа да се отвори. Бяхме уведомени, че проблемът е в електрониката- датчици не са могли да сработят. По процедура сме длъжни да се върне на най-близкото летище- това беше Варна. Стояхме във въздуха само 15 минути. Хората са малко притеснени, но това е нормално", каза Московски, който е бил на самолета заедно с Бойко Борисов.
Сега най-вероятно самолетът ще ходи на ремонт при производителя си във Франция, защото след миналата авария не е могло да се разбере къде е проблемът.
Екипажът на авариралия Фалкон е получил забрана да прави опити за ново излитане.
Драма с правителствения Фалкон имаше и през февруари при излитането на Бойко Борисов за Брюксел. Единият колесник на самолета не се прибра. Това наложи машината да кръжи близо час над София, за да изразходва горивото си. След 5 опита накрая фалконът успя да се приземи. На борда бяха Борисов, началничката на кабинета му Анджелина Тотева, директорката на правителствената информационна служба Севделина Арнаудова, фотограф и оператор на МС, както и охраната от НСО.
Светкавично на летището бяха извикани линейки и пожарни. "Рискът бе огромен. Ако самолетът тръгне да каца с пълен резервоар, при допира със земята колесникът може да се прибере, машината да заоре "по корем" и да се взриви".
Има и други аварии на Фалкона. През март 2008 г. машината не успя да отведе в Брюксел тогавашния дипломат номер 1 Ивайло Калфин, защото се оказа с нарушена изолация, причинена от влагата.
В края на януари 2008 г. другият правителствен самолет - ТУ-154, с който президентът Георги Първанов пътуваше към Мексико, претърпя авария след излитане от Азорските острови и беше принуден да кръжи три часа в небето. Държавният глава не успя да осъществи визитата си в Мексико и се върна в България, като ползва португалските и българските авиолинии.
През 2013 година правителственият "Фалкон" отиде в Швейцария на технически преглед. Той е произведен 2001 г. от френската компания "Дасо Авиейшън".
Сега най-вероятно самолетът ще ходи на ремонт при производителя си във Франция, защото след миналата авария не е могло да се разбере къде е проблемът.
Екипажът на авариралия Фалкон е получил забрана да прави опити за ново излитане.
Драма с правителствения Фалкон имаше и през февруари при излитането на Бойко Борисов за Брюксел. Единият колесник на самолета не се прибра. Това наложи машината да кръжи близо час над София, за да изразходва горивото си. След 5 опита накрая фалконът успя да се приземи. На борда бяха Борисов, началничката на кабинета му Анджелина Тотева, директорката на правителствената информационна служба Севделина Арнаудова, фотограф и оператор на МС, както и охраната от НСО.
Светкавично на летището бяха извикани линейки и пожарни. "Рискът бе огромен. Ако самолетът тръгне да каца с пълен резервоар, при допира със земята колесникът може да се прибере, машината да заоре "по корем" и да се взриви".
Има и други аварии на Фалкона. През март 2008 г. машината не успя да отведе в Брюксел тогавашния дипломат номер 1 Ивайло Калфин, защото се оказа с нарушена изолация, причинена от влагата.
В края на януари 2008 г. другият правителствен самолет - ТУ-154, с който президентът Георги Първанов пътуваше към Мексико, претърпя авария след излитане от Азорските острови и беше принуден да кръжи три часа в небето. Държавният глава не успя да осъществи визитата си в Мексико и се върна в България, като ползва португалските и българските авиолинии.
През 2013 година правителственият "Фалкон" отиде в Швейцария на технически преглед. Той е произведен 2001 г. от френската компания "Дасо Авиейшън".
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads