36|
8226
|15.09.2015
НОВИНИ
Агов за руския самолет: Изборът на Борисов е бил трупове или пропускане
Представете си как изглежда в нощта изборът - трупове или пропускаш. Реакцията при нарушаване на въздушното пространство е самолетът да бъде ескортиран за да излезе от българското пространство, или да откриеш огън по него. Решението на премиера Бойко Борисов да пропусне руски самолет за Сирия е от чисто човешки характер, заяви Асен Агов, бивш председател на комисията по външни работи в НС по bTV.
„Всеки министър-председател в такива тежки кризи е изправен пред трудни решения – дали да предприеме онова, което му предписва законът или договорът, или да постъпи чисто човешки. Това е тежкият избор”, поясни Агов. „Разбирам поведението на Борисов, без да казвам дали го одобрявам или не”, допълни той.
Агов призна, че от гледна точка на закона и на ангажиментите ни към НАТО и ЕС решението е укоримо, защото част от тях наистина се нарушават, но отбеляза, че българските власти са били уведомени, че на борда на самолета е имало дипломати.
„Този случай е плод на поведението на Москва в последните две години. Всички тези случки ставаха в Украйна. Сега стават със Сирия”, изтъкна той.
Според него този случай не създава проблеми с нашите съюзници в НАТО, смята още Агов. По думите му Русия не приема обяснения, а се опитва да наложи волята си.
По думите му членуващите в НАТО и ЕС няма как да не са подозрителни към такова поведение на Русия. Кремъл направи всичко възможно да разруши доверието в себе си с действията си в Украйна и затова целият свободен свят е толкова подозрителен към всички действия, поясни Агов.
Някои са склонни да се отдадат на теорията на конспирацията, че това е руска провокация с оглед да проверяват каква ще бъде реакцията на две натовски държави – България и Гърция. Аз не съм склонен да вярвам на това, защото България и Гърция с техните въздушни пространства са най-сигурният път, изтъкна Агов. Той разясни, че трасето през Иран и Ирак е рисково, защото не е ясно дали някой няма да изстреля ракета от „Ислямска държава” срещу руските самолети, но сега Русия е принудена да използва този несигурен маршрут.
Агов си спомни как през 1999 г. неочаквано руски части са прескочили от Босна и са влезли, за да окупират летището на Прищина, столицата на Косово. „Тогава по същия начин искаха да ни поставят пред свършен факт, за да снабдяват своите войски. Ако това беше станало, а не беше разрешен полетът, сега в Прищина щеше да има нова Берлинска стена и България щеше да бъде от грешната страна на стената”, поясни Агов.
Агов призна, че от гледна точка на закона и на ангажиментите ни към НАТО и ЕС решението е укоримо, защото част от тях наистина се нарушават, но отбеляза, че българските власти са били уведомени, че на борда на самолета е имало дипломати.
„Този случай е плод на поведението на Москва в последните две години. Всички тези случки ставаха в Украйна. Сега стават със Сирия”, изтъкна той.
Според него този случай не създава проблеми с нашите съюзници в НАТО, смята още Агов. По думите му Русия не приема обяснения, а се опитва да наложи волята си.
По думите му членуващите в НАТО и ЕС няма как да не са подозрителни към такова поведение на Русия. Кремъл направи всичко възможно да разруши доверието в себе си с действията си в Украйна и затова целият свободен свят е толкова подозрителен към всички действия, поясни Агов.
Някои са склонни да се отдадат на теорията на конспирацията, че това е руска провокация с оглед да проверяват каква ще бъде реакцията на две натовски държави – България и Гърция. Аз не съм склонен да вярвам на това, защото България и Гърция с техните въздушни пространства са най-сигурният път, изтъкна Агов. Той разясни, че трасето през Иран и Ирак е рисково, защото не е ясно дали някой няма да изстреля ракета от „Ислямска държава” срещу руските самолети, но сега Русия е принудена да използва този несигурен маршрут.
Агов си спомни как през 1999 г. неочаквано руски части са прескочили от Босна и са влезли, за да окупират летището на Прищина, столицата на Косово. „Тогава по същия начин искаха да ни поставят пред свършен факт, за да снабдяват своите войски. Ако това беше станало, а не беше разрешен полетът, сега в Прищина щеше да има нова Берлинска стена и България щеше да бъде от грешната страна на стената”, поясни Агов.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads