1|
5517
|30.09.2015
НОВИНИ
Лукарски хвали панаира в Пловдив, изложители му се смеят
По 2-3 леки коли продадоха участници в изложбата „Автосвят“ още в деня нанейното откриване. Възобновената изложба за автомобили се провежда в рамките на Международния технически панаир в Пловдив, който продължава до 3 октомври.
Автосалонът стана много добър, похвалиха се изложители и пред министъра на икономиката Божидар Лукарски, който откри ЕСЕН 2015 и разгледа експозициите на 28 септември. С успешни преговори се похвалиха и фирми, представящи се на изложбата „Машиностроене“. Изделията, които предлагат, са базирани на високи технологии и това привлича интереса на предприемачи и специалисти, както се вижда в пълната палата 13. Усеща се, че бизнесът вече е по-обнадежден и се готви да инвестира в нови машини, коментира д-р Иван Соколов, председател на Съвета на директорите на Международен панаир Пловдив, който организира деловия форум.
Със силен старт тръгна и съпътстващата програма на ЕСЕН 2015.
Близо 40 бизнесмени събра срещата на Българо-руската търговско-промишлена палата. На нея бяха презентирани успешни смесени предприятия на фирми от двете държави и сектори с потенциал за осъществяване на съвместни проекти, проведоха се редица двустранни срещи.
Интересът към експозицията на Руската федерация също е голям, тъй като в нея се показват иновативни разработки на елитни университети, научни институти и компании. Акценти са зеленият бизнес, автоматизацията в промишлеността, софтуерните продукти.
Сред официалните чуждестранни участия най-мащабно е представянето на Република Беларус. Според нейния посланик у нас Владимир Воронкович страната става все по-привлекателна за инвестиции заради членството си в Евразийския икономически съюз. През тази година български фирми са вложили 12 милиона долара, с 20% повече от миналата, посочи Владимир Воронкович. Той определи като „много позитивна“ динамиката в търговските отношения между двете държави. 107 млн. долара е бил стокообменът през 2014 г., с една трета над нивото от предишната година, а през първите седем месеца на тази година е нараснал с още 26%.
Тази тенденция обяснява и вниманието на българските делови среди към националната експозиция на Беларус на Международния технически панаир. Тя включва научно-технически разработки, постижения в транспортното машиностроене, енергетиката, електротехниката, химическата промишленост, експортния и инвестиционния потенциал на страната. Общо 23 организации и фирми участват в изложението, а още в първия ден беше подписан меморандум за сътрудничество между търговско-промишлените палати на България и Беларус.
Всичко това е ПР и реклама. Панаирът е слаб и няма нищо общо с изложенията, които се правеха преди години. Откакто с експозициите се разпорежда Георги Гергов,у нивото се срина. Това коментира пред Фрог нюз Станимир Величков, представител на една от най-продаваните марки автомобили в България. Според него повечето от участниците имат щандове заради имиджа и да е видят с колеги, но не очакват интерес от инвеститори и чужди фирми. Панаирът се е превърнал в базар, където дребни търговци и произвоидтели се опиват да продадат стоката си. В повечето случаи не им се получава. Министър Лукарски е като неподходяща брошка на овехтяла дреха, коментира още Величков. И допълни, че лидерът на СДС, по съвместителство и министър на икономиката, нямал понятие от проблемите на икономиката и на бизнеса. Той би бил смешен и забавен, ако не вършеше толкова бели и неадекватни неща, допълни депутат от ГЕРБ, който присъства на откриването.
Със силен старт тръгна и съпътстващата програма на ЕСЕН 2015.
Близо 40 бизнесмени събра срещата на Българо-руската търговско-промишлена палата. На нея бяха презентирани успешни смесени предприятия на фирми от двете държави и сектори с потенциал за осъществяване на съвместни проекти, проведоха се редица двустранни срещи.
Интересът към експозицията на Руската федерация също е голям, тъй като в нея се показват иновативни разработки на елитни университети, научни институти и компании. Акценти са зеленият бизнес, автоматизацията в промишлеността, софтуерните продукти.
Сред официалните чуждестранни участия най-мащабно е представянето на Република Беларус. Според нейния посланик у нас Владимир Воронкович страната става все по-привлекателна за инвестиции заради членството си в Евразийския икономически съюз. През тази година български фирми са вложили 12 милиона долара, с 20% повече от миналата, посочи Владимир Воронкович. Той определи като „много позитивна“ динамиката в търговските отношения между двете държави. 107 млн. долара е бил стокообменът през 2014 г., с една трета над нивото от предишната година, а през първите седем месеца на тази година е нараснал с още 26%.
Тази тенденция обяснява и вниманието на българските делови среди към националната експозиция на Беларус на Международния технически панаир. Тя включва научно-технически разработки, постижения в транспортното машиностроене, енергетиката, електротехниката, химическата промишленост, експортния и инвестиционния потенциал на страната. Общо 23 организации и фирми участват в изложението, а още в първия ден беше подписан меморандум за сътрудничество между търговско-промишлените палати на България и Беларус.
Всичко това е ПР и реклама. Панаирът е слаб и няма нищо общо с изложенията, които се правеха преди години. Откакто с експозициите се разпорежда Георги Гергов,у нивото се срина. Това коментира пред Фрог нюз Станимир Величков, представител на една от най-продаваните марки автомобили в България. Според него повечето от участниците имат щандове заради имиджа и да е видят с колеги, но не очакват интерес от инвеститори и чужди фирми. Панаирът се е превърнал в базар, където дребни търговци и произвоидтели се опиват да продадат стоката си. В повечето случаи не им се получава. Министър Лукарски е като неподходяща брошка на овехтяла дреха, коментира още Величков. И допълни, че лидерът на СДС, по съвместителство и министър на икономиката, нямал понятие от проблемите на икономиката и на бизнеса. Той би бил смешен и забавен, ако не вършеше толкова бели и неадекватни неща, допълни депутат от ГЕРБ, който присъства на откриването.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads