Реклама / Ads
1| 27888 |07.01.2013 НОВИНИ

Тагване във Facebook? Опасно!

.
Всички, които имат профил във Facebook, получават известия за това, че някой ги е отбелязал върху дадена снимка. И независимо дали се случва рядко или по-често, инстинктивно възниква въпросът как изглежда човек на снимката, дали тя не го излага или злепоставя по някакъв начин.
 
Най-големите изненади в това отношение могат да дойдат от най-старите снимки - от събития или празненства, за които отдавна сме забравили, или дори сканирани фотографии от лентови фотоапарати от времената, преди още Instagram и Hipsmatic да съществуват.

 

Много хора не си дават сметка каква важност могат да имат в бъдеще снимките, които са им правили или на които са присъствали. В днешно време профилите ни в социалните мрежи в голяма степен представят пред обществото това какви сме, или поне какви искаме да бъдем. А фотографиите, които публикуваме там, или тези, на които присъстваме (и сме отбелязани), имат най-голямо значение за това.

 

Защо Facebook е толкова важен за изграждането на имиджа ни в Интернет?

Сред всички социални мрежи, присъствието във Facebook е най-важното за това какви сме в очите на другите. Той е най-голямата мрежа и свързва най-широка и разнородна група хора. Просто "всички са там" - за повечето хора сайтът представлява социалния живот в Мрежата и когато видим някой да снима със смартфона си на парти, можем да сме сигурни, че снимката ще се появи във Facebook.

 

Какво нарушава неписаните правила за тагване?

Обикновено хората винаги са наясно, когато снимките им ще се появят на нечий профил в Интернет. Обикновено най-достъпни са последните публикувани снимки, което е логично. На тях човек също така изглежда най-"актуално" - по начина, по който желае другите да го възприемат в момента. Ако обаче бъдат публикувани толкова стари снимки - от времето, когато поведението му е било различно, това ще предизвика дискомфорт у потребителя. Никой няма да се зарадва, когато установи, че на профила му доминират таговете на снимки от купони, където е бил пиян или облечен смешно. Това важи в особена степен за публичните личности.

 

Злоупотреба с обозначаването на хора по снимките във Facebook

Тагването във Facebook е интересен феномен. Посочването на човек на дадена снимка не само обогатява информацията за него, но и добавя социален контекст към личностните му характеристики. Това е много отговорна функция и целта ѝ е да помогне да откриваме снимки с приятелите си, но не всички я използват за това. Тагването се използва и за обвързване на политици или официални лица с изображения и фотографии, на които не присъстват, но носят информация за каузите, които те подкрепят. Често тагването служи за да привлече вниманието на определен човек (обинковено известен) към нещо.

 

Решението е самоконтрол и подходящи настройки на поверителността

Някои хора изпитват силно безпокойство от тагването си върху снимките във Facebook, но това е лесен за решаване проблем. Простата промяна в "предпочитанията" в профила може да забрани обозначаването ни върху снимка, ако за това не сме дали изрично съгласие. Друг, по-краен вариант, е възможността да направим въпросните снимки видими само за нас. Но в повечето случаи е достатъчно просто да премахнем отбелязването ни върху конкретната снимка, която ни притеснява (макар че засега мобилното приложение на Facebook не предлага тази функция). Идеалният вариант обаче ще е всички потребители на социалната мрежа да се придържат към неписаното правило за тагването и да избягват да отбелязват познатите си на снимки, които биха могли да ги изложат или да ги накарат да се почувстват неприятно.

(https://www.digital.bg)
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 13717 |23.11.2012 ПОСЛЕДНИЯТ ДЕН НА XX ВЕК . 16| 17051 |05.10.2012 Отгледани от телевизията . 1| 26909 |24.08.2012 Разгадано: ето езикът на фигурките от фън шуй . 8| 48266 |23.07.2012 7-те Закона на сугестопедията, българския метод

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads