3|
5741
|12.02.2014
НОВИНИ
„България си ти!“: „Направи добро, че да намериш зло“
При засилен интерес на регионални медии и кореспонденти на национални медии протече пресконференцията, организирана от Сдружение „България си ти!“ относно подпомагането на 7 февруари на социално слаби хора в Кюстендил. Поводът за срещата са некоректните публикации в медиите.
Сдружение „България си ти!“ в случая не е дарител, а раздава и транспортира продуктите, за да достигнат до нуждаещите се. Инциативата се проведе в град Самоков, продължи в Правец, Дупница, Кочериново, Благоевград и завърши в Кюстендил.
„Обидно е ветеринарен лекар, назначен незнайно как на длъжността Директор на Областна дирекция по безопастност на храните в Кюстендил, да дава оценка за хранителните продукти, раздавани от доброволци, които работят денонощно. Целта е политическа и долна. Млеката се продават до всяко училище. Излиза, че раздаваме млека, вредни за децата – къде на етикета го пише? Това, че ние сме взели една дарена храна и сме я разнесли по домовете не значи, че имаме вина”, пише в позиция на „България си ти!”
„Причините са много по-дълбоки. И вместо г-н Дангов да твърди, че са вредни, да отнесе въпроса до Народното събрание, да има етикети, че продукцията е вредна за децата. Вместо да се чуди какъв пиар да си прави на гърба на тези млади хора?!“, заяви председателят на „България си ти!“ г-н Димитър Куцаров. Според него подобен ход има само една цел и тя е ясна: „Кой дарител като си види опетнено името ще продължи да дарява?“.
Той обясни, че млякото е раздадено в срок и е изчислено според броя на обитателите на социалните институции. Относно раздаването лично от доброволците, той обясни, че целта е да бъдат сигурни, че ще бъдат консумирани в срок. Директорите са известени за периода на годност на продуктите и че неконсумираното количество трябва да се излее след изтичане на срока и опаковките да се дадат за рециклиране срещу заплащане.
Г-н Куцаров изтъкна, че в България всяка година между 360 000 и 700 000 тона храна се изхвърлят на боклука всяка година, като същевременно сме първи в ЕС по брой гладуващи и бедност в ЕС.
„Във всички цивилизовани държави има хранителни банки, чиято цел е да събират храни с изтичащ срок на годност, вместо да се изхвърлят – да се раздадат в рамките на 48 до 72 часа. Именно това е нашата роля, да разнесем тези храни“, обясни г-н Куцаров. Той припомни и за недомислицата с ДДС върху даренията.
„България си ти!“ прави уточнение относно твърденията, че в една институция - Дом за възрастни хора с физически увреждания „Ильо войвода“, са оставени 694 опаковки, че това са продукти, предназначени и за следните обществени заведения - Център за настаняване от семеен тип, Дом за възрастни хора с умствена изостаналост село Преколница, Дом за деца, лишени от родителска грижа „Хисарлъка“.
Бройката на хората в домовете е предоставена от всяка институция и продуктите са разпределени според нея. Причината да бъдат раздадени в петък е, че предишния ден (четвъртък) са предоставени от партньорите на „България си ти!“. Всички, на които са раздадени, са информирани за срока на годност. Твърденията, че нарочно са раздадени в петък са неверни и подвеждащи.
В нито един от домовете домакинът не е отказал да вземе продуктите. Сдружението вярва, че хората имат нужда не само от материална подкрепа, а и от внимание, към което младите координатори на организацията се стремят всеки път. Голяма част от домовете са посещавани неведнъж от Сдружението и не е учудващо, че обитателите им са приятели на „България си ти!“.
Сдружение „България си ти!“ е организация с нестопанска цел. Екипът от млади хора, доброволци и стажанти, работи с цел да помага на нуждаещите се и няма политически амбиции.
Надяваме се, че всеки ден ОДБХ-Кюстендил работи със същата отдаденост и всеотдайност за хората, не само, когато види публикации в медиите. С инициираната от тях пресконференция потвърждават мъдростта на зевзеците: „Направи добро, да намериш зло“.
Въпреки всичко ние ще бъдем още по-отговорни и ще продължим да помагаме дотогава, докато има нуждаещи се.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads