0|
7078
|02.11.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
200 млн. "видяха България" на ЕКСПО 2010 в Шанхай
Повече от 20 милиона са посетители, разгледали българския павилион на "ЕКСПО 2010" в Шанхай. Това показват окончателните данни за Световното изложение, което бе закрито на 31 октомври, съобщиха от пресцентъра на Международен панаир –Пловдив.
Изложението отчете рекордните над 73 милиона посетители за 184 дни, според официалното съобщение на пресцентъра на ЕКСПО 2010.
Красивата природа, уникалната архитектура на българската къща, фолклорът, качествата на българското вино и кисело мляко – това впечатли туристите, преминал през нашата експозиция, коментира Христина Колева от Международен панаир Пловдив, която беше директор на павилиона. Културно-историческото наследство, представено по подходящ начин, се открояваше на фона на футуристичните идеи, лансирани от останалите държави участнички, добави тя.
Всичко това е увеличило интереса към българския павилион и броят на посетителите нараснал значително след първия месец. Експозицията бе оценена като много интересна и от еврокомисаря по външната политика и сигурността Катрин Аштън, която я разгледа на 30 август. Баронеса Аштън отдели най-много внимание на тракийските златни съкровища и възрожденската къща. Сред високопоставените гости беше и вицепрезидентът Ангел Марин.
Това е едно от най-респектиращите присъствия на ЕКСПО 2010, заяви зам.-кметът на Шанхай Джао Вън по време на Националния ден на България на 14 юни. Българският павилион дава възможност да се презентира културният, историческият, морският и риболовен туризъм в България, заяви тогава министърът на икономиката Трайчо Трайков.
Експозицията на нашия щанд с площ 324 кв. метра бе на тема „Град със споделено наследство”. Тя представяше 12 културни пласта от историята на страната, нейните забележителности, възможности за туризъм и съвременно развитие. Българското участие и цялостната експозиция бяха подготвени и организирани от Международен панаир Пловдив. Вашият павилион е с уникален дизайн, добри идеи и ярки обекти, се казваше в писмо на британската компания DUNLOP Inc., която бе готова да спонсорира българския щанд на ЕКСПО 2010.
Освен за туристите, той беше интересен и за представители на бизнеса от Азия, Европа и Латинска Америка. Възможностите на България като „мост“, през който Китай да достигне пазарите на „Стара Европа”, Турция и Близкия Изток беше една от централните теми в Деня на инвестициите в страните от Централна и Източна Европа, членки на ЕС, който се проведе на Световното изложение.
Достойното представяне на България на едно от най-авторитетните световни изложения, ще привлече в недалечно бъдеще нови инвестиции и ще увеличи туристическия поток у нас, прогнозира Христина Колева. Рекламата, която си направи страната на един толкова влиятелен форум, в който участваха 246 държави и международни организации, е най-голямата ни печалба, коментира тя.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads