6|
5198
|23.11.2009
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
60% от българите: Най-страшното от кризата свърши!
Най-големите проблеми, свързани с икономическата криза вече са минало смятат 60% от българите.
Това сочат данните от национално представително проучване на общественото мнение на тема „Една година криза – нагласи и очаквания на населението”, проведено от Институт „Отворено общество” през октомври тази година. Пикът на страховете, свързани с ефектите от икономическата криза е преминал. Налице са позитивни тенденции, развитието на икономиката, но рисковете остават, се казва в изследването. Оптимизмът за бъдещето обаче се дължи не толкова на икономически, а по-скоро на политически фактори, свързани с избора на новото правителство, поясни изпълнителният директор на Институт „Отворено общество” Георги Стойчев. Изследването показва, че кризата засяга най-силно активните хора на възраст между 30 – 60 години, а най-малко пенсионерите и хората над 60 години. Основният аспект на кризата се изразява в увеличаването на безработицата и страхът от нея, но и тук пикът на негативните очаквания е преминал. Доверието в банковата система, валутния борд и българския лев стабилно. Според икономистите на „Макро Уоч”, най-лошите сценарии за кризата в България не са се реализирали. Възстановяването няма да дойде чрез популярни „рецепти” като натиск върху банките, а чрез благоразумна политика и избягване на популистки ходове. В анализ на ситуацията в страната, управляващият съдружник в „Индъстри Уоч” Лъчезар Богданов, заяви, че съществуват две неверни тези в момента.
Според първата ни е тежко, защото банките не кредитират, а според втората – че е налице свиване на публичните разходи в Бюджет 2010. Той опроверга втората теза с аргумента, че бюджетът за следващата година ще има най-големи разходи, тъй като ще се похарчат повече пари, отколкото през 2008 година. Подобна е оценката и на Георги Ангелов, икономист от „Отворено общество”, който подчерта, че в Бюджет 2010 няма намаление на държавните разходи, но повечето от тях ще отидат за пенсии.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads