70 хил. лв. даде министерството на туризма за редизайн на сайт
След като през 2011 година бе представена версията на https://bulgariatravel.org/ – проект, изпълнен по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013, когато все още Министерство на туризма не съществуваше като самостоятелно ведомство (то бе създадено като такова през 2014 г.), през тази година сайтът бе обновен.
Именно новата версия предизвика и недоволството на част от бранша.
„Новата версия е изградена върху WordPress – безплатен софтуер за управление на съдържанието, а темплейтът, по който е построен сайта е Kava и струва 24 долара“, написа Радомир Русев в блога на „Travel Academy”.
„Та .. имаме си нов портал – елементарен WordPress с купена готова тема и променен дизайн. Честито!”, разкритикува още мъжът, който от години работи в сферата на туризма.
„Освен направения редизайн при обновяването на актуалния в момента сайт са включени и редица други дейности като: необходими настройки и програмиране, наливане на цялата информация, създаване на адаптивен/флуиден дизайн, който да позволява лесна навигация и на мобилни устройства и таблети, интеграции с други медии и мрежи, cms – система за управление на съдържанието и други системи и др. Използвани са различни програмни езици, като са разработени и специални модули и системи“, посочват още в отговора си от ведомството.
В становището си от министерството са категорични – в разработването на сайта не е използван шаблон (темплейт). „Дизайнът е оригинален, авторски, съобразно бранда – лого, цветове, форми и шрифтове. Функционалността също не е на база темплейт, а е изградена на база поставени изисквания и информационна основа съществуващия до момента уебсайт“, посочват още от ведомството.
Към настоящия момент сайтът е достъпен на 4 езика – български, английски, немски и руски език. От министерството посочиха още, че според потребностите и постъпилите заявки, за поддръжка на сайта ще са ангажирани между 1 и 5-ма души.
Моля, подкрепете ни.