Има ли нарушения при пролетните намаления?
Намаленията са на определени групи стоки, като обувки, пижами и пантофи, спортни и официални облекла, както и такива за ежедневието. Обявените отстъпки варират от 20 до 50%. Невинаги обаче могат да се срещнат стоки с толкова голям отбив от цената и посланието служи по-скоро за привличане на клиенти в обектите, където могат да бъдат открити предимно редовни цени или значително по-малки отстъпки.
„При обект, на чиято витрина пише само „до-50%“, виждаме, че липсва периодът, за който се провежда намалението. След като разгледахме изложените артикули, установихме, че много малка част от тях са намалени, не са отделени, а са смесени с всички останали – с новата колекция, със стоките от по-стари колекции на редовните им цени. Освен това, не попаднахме на нито един случай, в който намалението да е 50% - отстъпката на артикулите е около 20-30%. Това подвежда потребителите, тъй като трябва поне известен процент от намалените стоки да достигат такъв размер на намалението.“, коментира Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“ по време на репортерска проверка съвместно с БНР – Благоевград за предаването „Потребителска кошница“.
В друг обект се оказва, че намалените стоки са на отделни щандове, има табела с надпис „Намаление“ и стоките, според това колко струват, са поставени под червени етикети с цените, на които се продават след намалението, което допълнително ориентира потребителите.
В проведената анкета потребителите споделят различни мнения. Някои признават, че намаленията ги привличат. Други гледат скептично на тях и споделят: „Не вярвам, че в България всички намаления са реални“. Трети пък казват: „Хареса ли ми нещо, не гледам дали е намалено или не – ако имам възможност, ще си го купя.“ От своя страна, търговците твърдят, че обикновено прибягват до кампании за намаления в преходните сезони, като предлагат с отстъпки артикули от колекциите от отминаващия сезон.
„В различните обекти продължаваме да срещаме от класическите нарушения при провеждането на кампании за намаления. Някъде липсва периодът на намалението, на други места на витрината не можем да видим за кои групи стоки се отнася, намалените артикули са на различни места в обекта – между всички други стоки и това затруднява потребителите да се ориентират. Виждаме и добри практики, при които търговците са надградили законовите изисквания, като са добавили и от себе си – ориентирали са отдалеч потребителите с червени етикети за намалените стоки и цените, на които се продават след отстъпката и те отговарят на написаното.“, обобщи Габриела Руменова.
Експертът даде съвети при пазаруване от намаления: „Когато потребителите си харесат дадена стока от намаление, да проверят в интернет при различните търговци точно тази стока на какви цени се предлага. Така ще могат да си съставят мнение за нейната средна цена в момента. Особено при техниката, много внимателно да прочетат характеристиките, защото понякога ни се струва, че сравняваме едни и същи неща, но се оказва, че не е така.“
Моля, подкрепете ни.