Реклама / Ads
0| 2136 |16.06.2025 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Как да използвате потребителските отзиви, за да подобрите видимостта на вашия бизнес

.
Използвате ли отзиви, за да насочите трафик към вашия бизнес? Разберете защо отзивите са толкова важен маркетингов инструмент и как да ги използвате.
 

Винаги е изнервящо да разберете какво мислят вашите клиенти или професионален рецензент за вашия бизнес или представяне. Понякога изглежда по-лесно да си заровите главата в пясъка и да не гледате. Отзивите обаче трябва да бъдат ключова част от вашия маркетингов план и стратегия за ангажиране на клиентите.


Дори лошите отзиви могат да бъдат полезни. Може да не сте наясно с проблем с вашия бизнес, но член на обществеността може да подчертае нещо, което е сравнително лесно да се промени.


Трябва да приемем, че не можем да угодим на всички хора през цялото време и някои клиенти няма да харесат това, което предлагате. Повечето хора обаче гледат предишни мнения и вземат решения за покупка въз основа на това, което са казали другите.


Тъй като отзивите могат да бъдат оставяни на различни платформи, включително Google, Trust Pilot и Twitter, е време да се възползвате от възможностите, които те предлагат. В най-лошия случай те биха могли да ви спестят цяло състояние от пазарни проучвания; в най-добрия случай биха могли да привлекат внимание и да увеличат продажбите ви.

 

Двете класификации на отзивите, за които трябва да знаете


Има две основни различни класификации на отзивите. Има такива, при които широката общественост дава обратна връзка за вашите продукти и услуги, и такива, които се правят от професионални рецензенти.


Отзивите от колеги могат да бъдат в много форми. Например, ако продавате в уебсайт като Amazon или eBay, отзивите се управляват от платформата на трета страна, като купувачът дава обратна връзка въз основа на закупените от него стоки.


Домакин на имоти за ваканционно настаняване получава подобен тип отзив, ако предлага на пазара своя имот или преживяване чрез Airbnb. След като оценката е публична, тя се появява в профила на бизнеса. В някои случаи, като Airbnb, домакинът също има възможност да направи отзив за госта. Airbnb позволява и лична обратна връзка.

 

Отзивите могат да помогнат за изграждането на доверие във вашата марка


Някои индустрии използват професионални рецензенти, за да изградят доверие в своите марки. Творческите индустрии правят това от години. Например, издателите на книги изпращат предварителни копия на романи на медийни критици с надеждата за публикации във вестници и списания.


Съвсем наскоро индустрията на онлайн казината използва подобен модел, за да разшири бързо бизнеса си и да насочва играчите през лабиринта от видове игри и какво предлага всеки оператор. Това е особено важно на новорегулираните пазари. Например, това, което предлагат различните онлайн казина в България, може лесно да се сравни на платформи като WinLab и играчите могат да изберат най-доброто за тях. Тези сайтове за ревюта и сравнения дават и възможност за ревю от потребителите, така че това също може да бъде ползотворно за бизнеса ви.


Една книга или онлайн казино с гордост ще покаже звездния рейтинг и коментарите на своя сайт или, в случай на книга, на корицата. Наличието на рецензии успокоява клиентите и им дава представа какво да очакват.

 

Защо е важно да отговаряте на отзиви


Важното нещо, което трябва да запомните, е да отговаряте на отзиви. Благодарете на хората, че са отделили време да дадат обратна връзка и преценете дали някоя критика е основателна. Ако е така, вземете мерки за отстраняване на проблема. Например, ако клиент е имал лошо преживяване, може да искате да му предложите стимул да изпробва отново продуктите ви. Не забравяйте да отговаряте своевременно и винаги да бъдете учтиви.


Има и по-общи сайтове, където клиентите могат да оставят отзиви, като Google или Trust Pilot. С тези сайтове можете или да помолите клиентите да ви оставят отзив, или те могат да го направят сами. Не забравяйте да добавите линк към него и да го вградите в уебсайта си, ако получите добър отзив. Също така трябва да не забравяте да се похвалите, когато получите добър отзив, и да го споделите на страниците си в социалните медии.

 

Струва си да се опитате да се ангажирате с инфлуенсъри


Въпреки че не всички можем да намерим професионални рецензенти, струва си да се опитате да се ангажирате с инфлуенсъри в социалните медии, които могат да представят вашия продукт пред хиляди свои последователи. Можете също така да използвате страниците си в социалните медии, за да насърчите клиентите си да оставят обратна връзка.


Facebook, например, има много бизнес инструменти, включително функция за препоръки. Можете да изпратите линк до клиентите си, ако имате бизнес страница. Тяхната оценка, от своя страна, ще позволи на потенциалните ви клиенти да знаят какво да очакват от вашите стоки или услуги.


Удобството за потребителя в бизнеса е по-важно от всякога. Собствениците на фирми трябва да се борят с намаленото внимание, както и със заплахата да загубят клиенти в полза на конкурентите си. С помощта на няколко прости трика потребителското изживяване може да се подобри значително!

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 2827 |13.06.2025 Информирай се навреме: Очният лекар проф. Хасан Арифоглу в София на 20–21 юни 2025 г. . 0| 6773 |12.06.2025 Истинската цена на златото: В битката на Бразилия с бандите за добив на злато в Амазония . 0| 3191 |13.06.2025 Метеора: Чудото в скалите . 0| 2626 |12.06.2025 Детският невролог д-р Селвиназ Едизер ще бъде в София на 21 юни 2025 г.

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads