“Накъде върви българският туризъм” попитаха от бранша
Ветко Арабаджиев, председател на Съюза на инвеститорите в туризма предложи план, разработен от българските туристически организации. Сред мерките за укрепване на туризма той предложи събирането на допълнителни туристически такси от областните центрове в България, които да образуват фондове за спонсориране на международната и вътрешната реклама на туристическия бизнес.
Слаба оценка за състоянието на туризма е фактът, че българският турист
се е ориентирал към туристически дестинации в чужбина.
Допълнителна вътрешна реклама на България като държава, предлагаща евтин, но и качествен туризъм, може да даде шанс на страната да увеличи туристопотока си.
Като най–важна мярка за запазване на ръста на туризма в България, той определи запазването на сегашните цени на туристическите пакети и допълнителната реклама на страната в държави като Русия, Румъния, Унгария и Полша, за които България е традиционна целогодишна дестинация.
Председателят на Българския съюз по балнеология и спа Стефан Шарлопов каза, че България трябва да представя туристическия си продукт като комбинация от ски и море. Уникалното съчетание от планини и море дава възможност на страната ни да печели от туризма като четири сезонна дестинация. Въпреки това, пред лицето на световната финансова криза, чието отражение неминуемо ще бъде усетено и в българския туризъм, държавата трябва да надгради туристическия си продукт, допълни още той.Според Шарлопов една доходна, но недостатъчно разработена ниша на туризма е българският уелнес и спа ресурс.
снимки Вяра Йовева
“В България има над 600 извора, които дават поток от 5000 литра топли минерални води в секунда. Това природно богатство трябва да бъде разработено, ако държавата цели да развива туризма и да увеличи печалбата от него”, каза още Стефан Шарлопов, чието изказване беше част от антикризисния план на браншовите организации за запазване на ръста в туризма.
Арабаджиев алармира още, че се очаква поне 30 % по-малко да са
туристите през зимния сезон у нас. Той направи сравнението на основата
на последната
добра година за зимна посещаемост у нас от 2006 г., но тъй като през
миналата не е настъпил ръст, спадът ще бъде доста осезаем.
Председател на СИТ обясни, че сред ключовите причини са лошите ни
транспортни комуникации. Проблемите започват от невъзможността чартърни
полети да кацат в Пловдив, а трябва да са до София, Бургас или Варна.
Финансовата криза, от своя страна, вече принуждава много от западните
туристи да търсят възможно най-близки дестинации и затова три-четири
часа полет до България плюс автобусен транспорт вече не са
привлекателни.
Донка Соколова, председател на БАТА, напомни, че именно руските и
украинските гости страдат от визовите изисквания и изключително тежките
пречки пред издаването им.
"Аутсорсването на тази услуга от страна на МВнР допълнително оскъпява
всяка виза с поне 20 евро", допълни Соколова и поясни, че всички
туроператори у нас с радост ще доведат възможно най-много руски гости.
От СИТ поеха ангажимента на предстоящото световно туристическо
изложение в Лондон страната ни да бъде представена като финансово
достъпна, сигурна, разнообразна откъм туристически продукти и подходяща
за посещение именно в процеса на финансовата криза. Онези, които искат
да карат ски, но не могат да стигнат до Аспен, могат да заповядат в
нашите курорти, обобщиха от СИТ.Frognews.bg
Моля, подкрепете ни.