Реклама / Ads
Frognews
10| 9538 |04.01.2019

Lockheed Martin: Самолетът F-16 Block 70 е най-добър в този клас!

.
Спорът между американската Lockheed Martin и шведската СААБ за ”българския” изтребител продължава. След твърденията, че американският самолет е само ”на хартия”, а не е произведен, от Lockheed Martin опровергаваха подробно тези твърдения.

Ето как отговарят от Lockheed Martin ("Локхийд Мартин"):

 

Изтребителят F-16 Блок 70, избран от България, е носител на най-модерните технологии и капацитет от 4-то поколение, които са на въоръжение в НАТО. Технологиите на този самолет бяха тествани, доказани и вече са в употреба на модернизираните F-16, които летят в Югоизточна Азия.

 

Самолетът отговаря идеално на потребностите на българската национална отбрана и ще е гаранция, че военновъздушните сили ще използват най-модерния изтребител от 4-то поколение. Българската икономика и индустрия ще спечелят от новоустановените дългосрочни отношения с Lockheed Martin.

 

Името F-16 остава същото, но последното поколение Block 70 е съвсем различен самолет – част от цялостен пакет решения, които ще осигурят на България един от най-модерните и надеждни самолети на въоръжение в НАТО в Европа

 

F-16 Блок 70 разполага с многоцелеви радар (AESA), базиран на технология, използван във F-22 и F-35. Радарът може да проследява 20 отделни цели едновременно и има обхват от над 160 морски мили срещу наземни цели, значително повече от другите изтребители от четвърто поколение.

 

В допълнение към осигуряването на модерни и надеждни изтребители за България, Lockheed Martin потвърждава ангажимента си за програма, която ще донесе икономически и индустриални ползи за България. Компанията, която има клиенти в повече от 50 страни по света, разбира важността на партньорството и ще работи с правителствата на САЩ и България за идентифициране на възможности за намаляване на разходите за F-16 блок 70, докато трае процесът по придобиване на изтребителите.

 

Офертата ни за F-16 блок 70 за България включва пълен пакет с обучение за пилоти и наземни екипи, логистика, помощно оборудване и оръжия за всички оперативни нужди, което означава, че няма абсолютно никакви скрити разходи. На България няма да й се налага да придобива каквито и да било допълнителни оръжия чрез отделни договори с трети страни или лицензи от правителства за интегрирането и използването им, които водят до допълнителни разходи и несигурност при другите оферти.

 

Около 700 изтребители F-16 са част от военновъздушните сили на 10 държави-членки на НАТО в Европа.

 

Миналия месец Гърция потвърди, че ще модернизира 84 от по-ранното си поколение изтребители F-16 до стандарт Viper, който е подобен на новия блок 70, избран от България.

 

България, която напредва в процеса на придобиване на F-16 Блок 70, може да бъде уверена, че ще разполага с доказана, усъвършенствана и модерна система изтребители, която ще гарантира десетилетия на оперативна съвместимост в рамките на конфигурация от стотици самолети, споделяна от военновъздушните сили на много страни от НАТО.

 

Новият завод в Грийнвил, щат Южна Каролина, САЩ, скоро ще започне производството на F-16 блок 70 за Бахрейн и Словакия. Това е и мястото, където ще бъдат произведени самолетите за България. В него се използва същото оборудване и същата база за доставки с голям опит, произвели хиляди F-16 във Форт Уърт, щат Тексас, като по този начин се елиминират рисковете, свързани с производството на новите самолети.


Припомняме, че преди две седмици пред bTV вицепрезидентът на СААБ за Централна и Източна Европа – българката Красимира Стоянова заяви: „Самолетът F-16V, който се предлага на България, в момента не съществува. Даже заводът, който ще го произвежда в Южна Каролина, не съществува. Може само да предполагаме какви технологии ще има включени в този самолет“.

 

Всъщност за тези спорове са си виновни българските управленци, които вместо да вземат бързо и ясно политическо решение по въпроса, се разтакаваха във времето с решения на разни комисии, за да се стигне до варианта, да бъде предложен F-16 за гласуване в парламента. Според експерти това е правилното решение,  защото сме в НАТО и съвсем естествено е българското небе да се пази от изтребители, произведени в натовска държава. Ние сме част от военен съюз със съответните права, но задължения към всички партньори. 

 

Андрей Александров

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay Donate now
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Сянката на Пеевски легна върху строителството на магистрала „Хемус“ 12| 20242 |03.01.2019 . Анализатор: Пактът на ООН за миграцията е подчинен на могъщите корпорации 0| 4123 |03.01.2019 . Строят 134 км от „Хемус“ без обществена поръчка 5| 5007 |02.01.2019 . Спират инвалидната добавка към пенсиите 4| 20694 |02.01.2019

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ