0|
6670
|05.02.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
"Трейс груп" и "СК 13 холдинг" с най-ниска за магистрала "Тракия"
Обединение "Магистрали Трейс" е с най-ниска ценова оферта за строителството на участъка от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия". Обединението, в което влизат фирмите "Трейс груп" и "СК 13 Холдинг", предлага цена от 137 868 000 лв.
Веднага след новината акциите на пътностроителната компания "Трейс груп холд" скочиха с 5%. От осемте кандидати да строят "Тракия" бяха отворени офертите на четирима. Освен на "Трейс" другите оферти са на гръцката "Терна" - с цена 247 608 078 лв., гръцката "Актор" - 292 177 350 лв., и обединение между "Холдинг Пътища" и австрийската "Алпине"- 373 641 762 лв.
Не бяха отворени ценовите оферти на турската компания "Доуш", австрийската "Щрабаг", консорциума "Български автомагистрали", в който влизат "Автомагистрали Черно море Шумен", "Главболгарстрой", "Пътстрой 92" и "Иса 2000", както и на обединението между хърватската "Конструктор инженеринг" и контролираното от Васил Божков дружество "Пътни строежи".
Комисията не оповести мотивите поради, които е декласирала четиримата участника. Те ще станат ясни, с обявяването на решението за комисията за избор на победител, каза Димитър Маргаритов, председател на тръжната комисия.
Понеже цената на обединение "Магистрали Трейс" е по-ниска с повече от 30% от средната цена на останалите трима кандидати от компанията ще бъдат поискана допълнителна обосновка, посочи Маргаритов. Според тръжните документи "Трейс" трябва да докажат, че ще могат да построят магистралата за 2.2 млн. евро на километър. За сравнение преди пет години строзагорската компания на Николай Михайлов построи отсечката от Оризово до Стара Загора на цена от 2.6 млн. евро, като договорът с който беше спечелен търга беше анексиран няколко пъти.
Бюджетът за строителството на отсечката от Стара Загора до Нова Загора е 3 млн. евро за км. За сравнение на "Люлин" 1 км излиза 7.5 млн. евро, гръцката "Виа Игнатия" е струвала 6.5 млн. евро за километър, прехвалените хърватски магистрали са излизали между 6 - 8 млн. евро, а баварските - над 8 млн. евро за километър, каза министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев.
В момента цената на "Трейс" е близо три пъти по-ниска от най-високата предложена - на "Алпине" и "Холдинг Пътища" и с над 45% по-ниска от средната на останалите три оферти.
Едва след като тръжната комисия се запознае с мотивите на "Трейс" за ниската цена ще вземе решение дали компанията печели търга. Според тръжните условия водещия критерий е цената.
"Изненадващи са разликите в цените на кандидатите", каза министър Плевнелиев. По думите му това показва, че всяка строителна компания различно е оценила риска. Плевнелиев припомни, че това е първият търг в България, при който в договора са заложени много сериозни неустойки за неизпълние в срок и спазване на бюджета, с който е спечелен търга. "Случаят с магистрала "Люлин" няма как да се повтори тук", каза Плевнелиев. Той похвали работата на тръжната комисия, която "се движи с един месец пред графика".
Отпадналите от надпреварата кандидати се въздържаха от коментар след отварянето на офертите. Единствено един, без да се представи, се престраши да пита как ще бъде оценена като реална цената, след като няма критерии за цена на строителство на линеен километър.
Ако никой от отпадналите кандидати не обжалва процедурата в края на април ще има избран изпълнител и в началото на май ще започне строителството, прогнозира министър Плевнелиев. Той псочи, че апликационната форма на "Тракия" в Европейската комисия ще бъде изпратена до края на март. Финансирането на магистралата е със средства от кохезионния фонд на ЕС по оперативна програма "Транспорт". За осигуряване на българското съфинансиране ще се тегли кредит от Европейска инвестиционна банка, посочи министър Плевнелиев.
В края на следващата седмица ще бъде пуснат търга за отсечката от Нова Загора до Ямбол от магистрала "Тракия", съобщи председателят на управителния съвет на пътната агенция Божидар Йотов. Участъкът е дълъг 35.6 км, а планираният бюджет е 108 млн. евро.
Не бяха отворени ценовите оферти на турската компания "Доуш", австрийската "Щрабаг", консорциума "Български автомагистрали", в който влизат "Автомагистрали Черно море Шумен", "Главболгарстрой", "Пътстрой 92" и "Иса 2000", както и на обединението между хърватската "Конструктор инженеринг" и контролираното от Васил Божков дружество "Пътни строежи".
Комисията не оповести мотивите поради, които е декласирала четиримата участника. Те ще станат ясни, с обявяването на решението за комисията за избор на победител, каза Димитър Маргаритов, председател на тръжната комисия.
Понеже цената на обединение "Магистрали Трейс" е по-ниска с повече от 30% от средната цена на останалите трима кандидати от компанията ще бъдат поискана допълнителна обосновка, посочи Маргаритов. Според тръжните документи "Трейс" трябва да докажат, че ще могат да построят магистралата за 2.2 млн. евро на километър. За сравнение преди пет години строзагорската компания на Николай Михайлов построи отсечката от Оризово до Стара Загора на цена от 2.6 млн. евро, като договорът с който беше спечелен търга беше анексиран няколко пъти.
Бюджетът за строителството на отсечката от Стара Загора до Нова Загора е 3 млн. евро за км. За сравнение на "Люлин" 1 км излиза 7.5 млн. евро, гръцката "Виа Игнатия" е струвала 6.5 млн. евро за километър, прехвалените хърватски магистрали са излизали между 6 - 8 млн. евро, а баварските - над 8 млн. евро за километър, каза министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев.
В момента цената на "Трейс" е близо три пъти по-ниска от най-високата предложена - на "Алпине" и "Холдинг Пътища" и с над 45% по-ниска от средната на останалите три оферти.
Едва след като тръжната комисия се запознае с мотивите на "Трейс" за ниската цена ще вземе решение дали компанията печели търга. Според тръжните условия водещия критерий е цената.
"Изненадващи са разликите в цените на кандидатите", каза министър Плевнелиев. По думите му това показва, че всяка строителна компания различно е оценила риска. Плевнелиев припомни, че това е първият търг в България, при който в договора са заложени много сериозни неустойки за неизпълние в срок и спазване на бюджета, с който е спечелен търга. "Случаят с магистрала "Люлин" няма как да се повтори тук", каза Плевнелиев. Той похвали работата на тръжната комисия, която "се движи с един месец пред графика".
Отпадналите от надпреварата кандидати се въздържаха от коментар след отварянето на офертите. Единствено един, без да се представи, се престраши да пита как ще бъде оценена като реална цената, след като няма критерии за цена на строителство на линеен километър.
Ако никой от отпадналите кандидати не обжалва процедурата в края на април ще има избран изпълнител и в началото на май ще започне строителството, прогнозира министър Плевнелиев. Той псочи, че апликационната форма на "Тракия" в Европейската комисия ще бъде изпратена до края на март. Финансирането на магистралата е със средства от кохезионния фонд на ЕС по оперативна програма "Транспорт". За осигуряване на българското съфинансиране ще се тегли кредит от Европейска инвестиционна банка, посочи министър Плевнелиев.
В края на следващата седмица ще бъде пуснат търга за отсечката от Нова Загора до Ямбол от магистрала "Тракия", съобщи председателят на управителния съвет на пътната агенция Божидар Йотов. Участъкът е дълъг 35.6 км, а планираният бюджет е 108 млн. евро.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads