Проф. Хр. Кафтанджиев за Фрог: В клипа за председателството бяга компетентността на правителството
В случая обаче задачата е да се демонстрира, че българското правителство и администрация са компетентни да се справят с европредседателството. Никъде в клипа не виждаме абсолютно нищо по отношение на тези компетенции и административния потенциал на България.
В тази връзка ми е интересно как правителството и чиновниците ще се справят с такава сложна материя като европредседателството, ако не могат да формулират елементарни изисквания към съответните имиджови комуникации.
Не виждаме никъде в клипа компетентността на българското правителството и администрация по отношение на председателството ни Европейски съюз.
Това, че страната ни е с древна култура, красива природа и млади влюбени и че може да правим супер грънци и да ходим по жарава е супер. Но всичко това не означава автоматично, че сме способни да управляваме сложна международна администрация например.
Само като си спомня драмата около подготовката на Двореца на културата за председателството - нещата станаха на юруш, в последния момент и с големи бюджети.
Без съмнение е много продуктивна идеята да се направи сравнителен анализ колко е струвало председателството на Европейския съюз на различните председателстващи държави. Има пряка зависимост между бюджетите и нивото на компетентност и корумпираност.
Естествено колкото по-малко пари са похарчени, толкова съответните правителства са по-компетентни и по-малко корумпирани – и обратното.
Образно казано един компетентен и състрадателен хирург ще направи съвсем малък и елегантен разрез, а некадърникът - хирург ще окасапи цялото тяло на нещастния пациент.
На въпрос добра ли е идеята страната да се представя през призмата на двама млади влюбени, проф. Кафтанджиев: „В голямата част от подобни маркетингови комуникации се действа с архетипите млад/стар и красив/грозен. Тези архетипи са доста коварни, защото голямата част от хората, без да се замислят изобщо, свързват младостта и красотата с висшите морални стойности.
Но моралът няма кой знае какво общо с тези физически и психологически феномени. Съответният човек може да е млад и красив и в същото време да е абсолютен негодник – и обратното, разбира се.
Всяка зализана и манипулативна комуникация експлоатира тези два архетипа много активно. Но постмодерните общувания залагат на съвсем различни подходи и се пазят като от огън от архетипите.
В книгата „Митологичните архетипи в комуникациите“ всичко това е обяснено в детайли”.
Моля, подкрепете ни.