Понеделник, 16 Юли 2018, 11:30
Frognews
0| 6916 |09.07.2017

Над 4 хиляди тона сухо мляко са сложени в сирене и кашкавал през миналата година

.
Въпреки ръста в производството на сурово мляко, продължава влагането на сухо мляко и концентрати в млечните продукти.

Близо 4 хиляди тона сухо мляко и 5 600 тона млечен концентрат са вложени от български преработвателни предприятия при производството на сирене и кашкавал през миналата година. Това сочат окончателните данни от изследване, направен от Министерството на земеделието, съобщи БНР.

 

За същия период от време в мандрите са постъпили 544 милиона литра мляко за преработка. 93% от преработеното мляко е краве, останалите седем процента се поделят от овче, козе и биволско мляко. Преработвателните предприятия са пуснали на пазара 134 хиляди тона кисело мляко, 53 хиляди тона сирене и 20 хиляди тона кашкавал.

 

Най-сериозен ръст статистиката отчита интерес към овчето сирене и кашкавала от овче мляко, където производството е скочило 60% за година. Независимо, че има увеличение на произведеното сурово мляко, продължава тенденцията за влагане на сухо мляко и млечни концентрати, сочат данните.

 

Любопитно е, че на фона на фермерските оплаквания за ниски изкупни цени на млякото, през 2016 година в българските мандри са влезли за преработка близо 40 милиона литра сурово мляко от страни членки на ЕС.

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Фирми нарушават стандарта на опаковките за кисело мляко 0| 9390 |16.06.2017 . Фестивал на киселото мляко в Момчиловци 1| 5472 |10.09.2015 . От събота без месо, мляко, сирене, кашкавал 1| 5152 |13.11.2014

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах

Вашите лични данни / GDPR

Скъпи потребители,

От 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR. Във връзка с това "Фрог Нюз" EООД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR. Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.

РАЗБРАХ