След дъжд качулка: Обмислят два подхода за обезопасяване на околовръстното на Пловдив
Двудневната акция се провежда между двете кръгови – за Пазарджик и за Асеновград, като в нея участват Европейският център за транспортни политики, местното Пътно управление (ОПУ-Пловдив), АПИ и Пътна полиция. Инспекцията е насочена към пълна ревизия, която включва настилка, маркировка, отводняване и мантинели.
Поставени през 2021 г. като „превантивна“ мярка, предпазните огради в крайна сметка правят така, че жертвите на този път се удвояват. Причината – те ограничават от двете страни двупосочния път, по който преминават 20–40 хиляди автомобила дневно.
Едновременно с това, цялото трасе има едва осем отбивки и всяка евентуална катастрофа го блокира, а хората трябва да стоят на асфалта.
Двата подхода включват общо три варианта на действие:
- Пълно премахване на мантинелите и ограничение от 50 км/ч;
- Изграждане на временни уширения за аварийно спиране;
- Цялостно разширяване на трасето, което да започне през първата половина на 2026 г.
Междувременно, Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП) откри множество проблеми по време на инспекцията. Асфалтово покритие е с понижено съпротивление на хлъзгане в над 70% от пътната отсечка, а маркировката и пътните знаци са извън експлоатационна годност.
От организацията искат околовръстният път в Пловдив да бъде включен в стратегическите национални обекти, за да се ускори неговото разширяване. Освен това, експертите предлагат да се постави осветление на всички кръстовища, защото пътят е изключително оживен.
Моля, подкрепете ни.