34% от българите не могат да плащат задълженията си
Проблемът обаче възниква, когато длъжниците нямат възможност да плащат вноските си по кредита и започва тормоз от страна на фирмите за вземания. Пейо Майорски от Комитета за защита на потребителите заяви пред Би Ти Ви, че целта му не е да напада колекторските фирми, но поведението им е некоректно и трябва да има законодателни промени, които да регулират тяхната дейност.
Според него не е нормално гражданите да бъдат притеснявани постоянно, заплашвани, посещавани на работните места, защото това не отговаря на етичните норми за работа. По данни на Потребителския комитет средният дълг на българина се е покачил двойно само за две години – през 2017г. той е достигнал размер от 900 лв.
От Асоциацията на колекторските фирми обаче не са съгласни с това. Тяхната статистика показва, че размерът на този дълг е 750 лв. Зам. – председателят на Асоциацията на колекторските агенции Александър Грилихес, обясни, че в последните години Асоциацията работи по изчистване по справяне с този проблем, за да може работата на колекторите да отговаря на всички норми за етични правила. Те също получават сигнали за такива случаи, но все пак той подчерта, че при тях се намира около 80% от пазара на вземания и останалите не могат да бъдат контролирани.
Моля, подкрепете ни.