0|
4720
|16.04.2018
НОВИНИ
АФИС: Всеки пети българин не вярва на биопродуктите
20% от българите не вярват на биопродуктите. Въвеждането на термин за качество „планински продукт“ може да обърне тази негативна тенденция. Това сочат данните от проучване на АФИС, проведено в средата на март сред 1038 пълнолетни български граждани.
61% от българите категорично подкрепят въвеждането на термина за качество „планински продукт“, други 27% са склонни да възприемат въвеждането на един такъв стандарт. Данните показват още, че жителите на София са в по-голяма степен възприемат положително тази идея, а също така хората с висше образование и по-високи доходи.
85% от запитаните казват, че ако терминът за качество „планински продукт“ се въведе, те по-скоро биха му имали доверие и биха разчитали на качество на един такъв продукт.
„През последните години в България се натрупа голяма доза скептицизъм, започна да избуява недоверието към всякакъв вид стандарти, които по един или друг начин опитват да обозначат хранителни продукти. Това се превърна в една тенденция, която срина доверието на българските граждани към храната, която те консумират“, обясни Стефан Георгиев от АФИС, цитиран от БГНЕС.
На въпрос доколко българите вярват на надписи върху стоки, обозначаващи ги като биопродукти, резултатите сочат, че се доверяват едва 4% от хората, в повечето случаи – 25%, понякога – 52%. Всеки пети не се доверява.
„Въвеждането на един термин за качеството „планински продукт“ може да обърне тази тенденция. Този термин за качество би изиграл много положително страна, ако успее да запази стандарта на по-високо качество суровини и от там по-високо качество на самите продукти“, смята Стефан Георгиев.
85% от запитаните казват, че ако терминът за качество „планински продукт“ се въведе, те по-скоро биха му имали доверие и биха разчитали на качество на един такъв продукт.
„През последните години в България се натрупа голяма доза скептицизъм, започна да избуява недоверието към всякакъв вид стандарти, които по един или друг начин опитват да обозначат хранителни продукти. Това се превърна в една тенденция, която срина доверието на българските граждани към храната, която те консумират“, обясни Стефан Георгиев от АФИС, цитиран от БГНЕС.
На въпрос доколко българите вярват на надписи върху стоки, обозначаващи ги като биопродукти, резултатите сочат, че се доверяват едва 4% от хората, в повечето случаи – 25%, понякога – 52%. Всеки пети не се доверява.
„Въвеждането на един термин за качеството „планински продукт“ може да обърне тази тенденция. Този термин за качество би изиграл много положително страна, ако успее да запази стандарта на по-високо качество суровини и от там по-високо качество на самите продукти“, смята Стефан Георгиев.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads